معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اعلام و ارسال دستورالعمل به مدارس و علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات پرسش مهر با افکار و ایده های جدید در قالب زبان هنر و با قلمی زیبا و توانمند به خلق آثار ادبی، هنری و نمایشی پرداختند.

جعفر گنج خانلو افزود: بنابر گزارش دبیرخانه مسابقات، تعداد ۱۷ هزار نفر در بخش های ادبی، مجازی و تجسمی به صورت انفرادی و بالای ۱۶ هزار نفر نیز در قالب اجرای سرودهای همگانی در سطح مدارس به این فراخوان پاسخ داده اند.

وی اضافه کرد: مسابقات پرسش مهر طبق روال سال های گذشته در چندین مرحله انجام شد که مهمترین بخش کار در سطح مدرسه و در بخش های مختلف مدرسه به ویژه مدیران و مربیان پرورشی در قالب اطلاع رسانی به مخاطبان و یک جریان سازی این رویداد فرهنگی، انجام می گیرد.

این مسؤول ادامه داد: پس از دریافت آثار دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی، آثار منتخب به دبیرخانه شهرستان با هدف ارزیابی و داوری آثار در بخش های مختلف و معرفی به مرحله استانی ارسال می شوند.

وی اضافه کرد: مهمترین نکته قابل ذکر در این مرحله استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و تربیتی به عنوان دبیرخانه و حضور افرادی توانمند به عنوان داوران آثار است که یک اتفاق مهم در پرسش مهر ۲۰، ارسال مستقیم آثار همکاران به دبیرخانه کشوری توسط خود شرکت کنندگان بود.

گنج خانلو افزود: پس از داوری انجام شده تعداد ۱۰۵ اثر مربوط به دانش آموزان دوره دوم متوسطه، تکمیل مدارک و رفع نواقص فنی ۲۷ بهمن امسال به دبیرخانه کشوری معرفی خواهند شد.

فراخوان ملی پرسش مهر ۲۰، همزمان با آغاز سال تحصیلی توسط رییس جمهوری با هدف ارتقای سطح آگاهی، پرورش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزان و فرهنگیان با موضوع مدرسه شاداب و بانشاط طرح  شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.