میرحیدر رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پیرو بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور و با توجه به شیوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری و رعایت حقوق مودیان مالیاتی، مقرر شد مودیانی که بدهی قطعی شده خود را تا پایان خرداد سال آینده پرداخت نمایند به میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه ۱۳۹۸ از این بخشودگی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: بخشودگی جرایم مالیاتی اسفندماه ۹۸ به میزان ۹۰ درصد برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط و ۸۰ درصد برای سایر مودیان از بخشودگی جرایم است.

رضوی با بیان اینکه بخشنامه اخیر در ۱۳ اسفندماه صادر شده است، تصریح کرد: مودیانی که برگ مالیات قطعی آن‌ها تا ۱۲ اسفندماه ابلاغ شده، چنانچه حداکثر تا ۳۱ خرداد ۹۹ نسبت به پرداخت اصل بدهی قطعی شده خود اقدام کنند، مشمول حکم بند (۲) بخشنامه اولیه سازمان در مردادماه سال جاری خواهند شد.

وی ادامه داد: طبق حکم بند (۲) بخشنامه مذکور، اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی خود تا پایان مهر سال جاری، مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم قابل بخشش می‌شدند و در صورت پرداخت در ماه‌های بعد به ازای هر ماه برای بخش‌های تولیدی ۲ درصد و برای سایر بخش‌ها چهار درصد از بخشش مالیات آن‌ها کم می‌شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی مربوط به بخشنامه رییس کل سازمان متبوع و موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: اِعمال این بخشودگی به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال «رونق تولید» و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور بوده و امسال، آخرین سال بخشش جرایم است.

مجموعه امور مالیاتی استان زنجان با ۱۱ ساختمان در هشت شهرستان و با ۴۶۲ نیروی انسانی در راستای تامین منابع مالیاتی مصوب، تلاش می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.