سیدمجتبی حسینی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: کسانی که واقعا مستحق زندان هستند در زندان ماندگار و کسانی که با جرایم سبک وارد زندان می‌شوند یا دارای جرایم غیرعمد ، مالی و مهریه باشند از زندان آزاد خواهند شد.

وی اظهارداشت: زمینه آزادی کسانی که به جرم مهریه، نفقه و یا بدهی مالی غیرعمد در زندان هستند و مدت‌هاست که بخاطر عجز از پرداخت دین در زندان مانده‌اند با بررسی مجدد و با هماهنگی و وحدت فراهم خواهد شد.

حسینی گفت: رسیدگی به وضعیت زندانیان دارای رد مال‌های بدون تقاضای شاکی، پیگیری درخواست‌های زندانیان برای استفاده از پابندهای الکترونیکی ، استفاده از تاسیسات حقوقی مانند آزادی مشروط، تعلیق مجازات و مرخصی منجر به پایان حبس و همچنین شناسایی و آزادسازی زندانیان بیمار جسمی و روحی مشمول ماده ۵۰۲ آیین دادرسی کیفری ۶ ماده این دستورالعمل می‌باشند که انتظار می‌رود با اجرایی شدن این قانون تعداد قابل ملاحظه‌ای از زندانیان از زندان‌ها آزاد شوند.

او همچنین با اشاره به افزایش محدودیت‌های مالی و اعتباری در زندان‌ها افزود: وضعیت اعتباری زندان‌های استان متناسب با ماموریت زندان و اقدامات تامینی و تربیتی نیست و کمک فرمانداران به اداره زندان‌ها از طریق افزایش اعتبارات در نظر گرفته شده در شورای برنامه‌ریزی ضرورت دارد.

او گفت: برغم اینکه در ۲ بخش مهم اعتبارات و نیروی انسانی دچار کمبود شدید هستیم ، اما با سخت‌کوشی همکاران و نظارت‌های مستمر مسوولان نظارتی اداره کل و زندان‌ها و تعامل سازنده با مقامات قضایی استان ، امنیت پایداری را در زندان‌ها شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل برخی از برنامه‌های در حال اجرا در زندان های استان در حوزه‌های اصلاحی و تربیتی ، مددکاری ، رعایت حقوق شهروندی و فعالیت‌های عمرانی و تعمیر و نگهداری را برشمرد و با اشاره به حجم بالای کار و گستردگی ماموریت بودجه اختصاص داده شده به مجموعه زندان‌های استان را متناسب با برنامه‌های تعریف شده ندانست.

حسینی گفت: در مجموعه‌هایی که همکاران بصورت ۲۴ ساعته مشغول کار هستند تخصیص بودجه جاری باید واقعی و همخوان با وظایف محوله باشد ولی متاسفانه ما کسری زیادی داریم که در جلسات مختلف استانی نیز مطرح کرده‌ایم ، به حدی که حتی نمی‌توانیم مزایا و اضافه کاری کارکنان سخت‌کوش و همیشه مظلوم خود را پرداخت کنیم.

 وی افزود: توقع داریم در برابر این همه تلاش بی‌منت کارگزاران نظام در بخش اصلاح و تربیت نفوس به خطا رفته ، دولت دست ما را در تامین امنیت زندان‌ها و تهیه امکانات مدرن امنیتی که می‌تواند کمبود نیروهای انسانی را تا حدودی جبران کند، بگیرد.

فریدون بابایی ،فرماندار خلخال نیز در این نشست با اعلام آمادگی فرمانداری برای کمک به زندان خلخال افزود: کار در زندان بسیار دشوار است و لازم است که تا جایی که در توان داریم به همکاران‌مان در اداره زندان‌های استان کمک کنیم.  

وی با تقدیر از تلاش مدیر و کارکنان سخت‌کوش ندامتگاه خلخال ، امنیت زندان‌ها را فارق از امنیت جامعه ندانست و گفت: امنیت در زندان‌ها کمک به امنیت روانی و پایدار جامعه بوده و همه مسوولان استان باید به ارتقای امنیت کمک کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.