میرحیدر رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی مربوط به بخشنامه رییس کل سازمان متبوع و موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: اِعمال این بخشودگی به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال «رونق تولید» و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور بوده و امسال، آخرین سال بخشش جرایم است.

رضوی با بیان اینکه در سال‌های آینده به این منوال شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود، تصریح کرد: لازم است فعالان اقتصادی و به‌ویژه فعالان عرصه تولید از آخرین فرصت بهره‌مندی از تسهیلات قانونی مذکور که تا پایان سال جاری است، نهایت استفاده را داشته باشند.

وی افزود: درصورت پرداخت نکردن مالیات معوق، بدهی مالیاتی مودیان، قطعی شده و با توجه به کاهش تفویض اختیارات، برخورداری از این تسهیلات در سال آینده فراهم نخواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی خود تا پایان مهر سال جاری، مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم قابل بخشش می‌شدند و در صورت پرداخت در ماه‌های بعد به ازای هر ماه برای بخش‌های تولیدی ۲ درصد و برای سایر بخش‌ها چهار درصد از بخشش مالیات آن‌ها کم خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده در اسفندماه، میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌‎ برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع مربوطه، معادل ۹۰ درصد و برای سایر مودیان، معادل ۸۰ درصد خواهد بود.

مجموعه امور مالیاتی استان زنجان با ۱۱ ساختمان در هشت شهرستان و با ۴۶۲ نیروی انسانی در راستای تامین منابع مالیاتی مصوب، تلاش می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.