به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان، بر آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران، شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران برای مقابله با بحران احتمالی تاکید کرد و گفت: راهکاری لازم برای نحوه مقابله با مسیر سیلاب‌های احتمالی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بارندگی، سیل و شیوع ویروس کرونا حوادثی است که در تمام دنیا اتفاق افتاده و مختص ایران نیست، اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه بر روی ذهن مردم کار می‌کنندو این باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی مردم می‌شود.

استاندار زنجان، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به پیشگیری از حوادث و به خصوص بیماری کرونا آموزش و مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

حقیقی ابراز کرد: دبیرخانه ستاد مدیریت بحران استان ظرف ۲۴ ساعت آینده، لیست کامل تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز از بخش دولتی و بخش خصوصی برای مقابله با بحران احتمالی پیش رو را مشخص کندتا در مواقع ضروری استفاده شود.

وی افزود: برای کاهش خسارت در بحران‌ها علاوه بر مدیران، مردم هم باید مواردی را رعایت کرده و با دستگاه‌های اجرایی همکاری بکنند.

حقیقی تصریح کرد: واحدهای مسکونی و مکان‌هایی که به صورت غیرقانونی در مسیر رودخانه و سیلاب قرار داشت و مقرر بود تخلیه شوند نیز شناسایی شده و اخطار لازم داده شود و اگر تخلیه نکردند باید پاسخگو باشند.

استاندار زنجان، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در اسرع وقت، دامداری‌های سنتی و خشتی در مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها را شناسایی و نسبت به تخلیه آن‌ها اقدام لازم را مد نظر قرار دهد.

حقیقی بر آموزش‌های عملیاتی و کاربردی تأکید کرد و افزود: توجه به این امر مهم باعث ارتقای ارائه خدمات به حادثه دیدگان می‌شود.

وی یاد آورشد: خدمات امدادگران در مواقع بحرانی و حوادث به حادثه دیدگان بسیار مطلوب است و باید برای آموزش‌های عملیاتی و کاربردی برنامه‌ریزی شود.

استاندار زنجان به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کردو افزود: انتخابات نیز در تمام کشورها برگزار می‌شود و مشارکت در کشورهای مدعی دموکراسی ۲۰ درصد است در حالی که این میزان در ایران ۵۰ درصد بوده است و لی دشمن این حضور بسیار کمرنگ نشان می‌دهد.

حقیقی با بیان اینکه رسانه‌ها در مواقع ضروری رسالت بسیار مهمی دارند، گفت: رسانه‌ها باید اطلاع رسانی را به مردم بدهند تا رسانه‌ها بیگانه بر ذهن مردم خطور نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.