زنجانی ها امروز با وجود هوای سرد چه آنان که به سن رای دادن رسیده اند و چه آنانی که این شرایط را ندارند همراه خانواده خود در شعب اخذ رای حضور یافته‌اند تا سرنوشت کشور را آن طور که باید و شاید، رقم بزنند.

همه با پای دل آمده اند تا سرنوشتی تاریخ ساز برای میهن تعیین کنند و به رغم خالی بودن جای سردار شهید سپهبد سلیمانی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم ولایتمدار یاد وی را زنده نگه داشته اند و عده ای تاکید می کنند که به انتقام خون این سردار سرافزار به پای صندوق های رای آمده اند.

در یکی از شعب اخذ رای واقع در علوم پایه زنجان، اعضای خانواده ای همگی باهم برای انتخاب اصلح ترین نماینده به پای صندوق های رای آمده اند، شماری از رای اولی ها نیز که با شور و شوق چند برابری و لبخند برچهره حضور دارند و سرخوش از این هستند که می توانند در سرنوشت کشورشان سهیم باشند و خانم معلولی که بر روی ویلچر نشسته و بیان می کند با پای دل آمده است.

شماری از رای اولی ها با شور و شوق جلوی درب شعبه اخذ رای شناسنامه در دست، با انگشتان جوهری با یکدیگر عکس یادگاری می گرفتند.

سید جواد صفوی یکی از رای اولی ها زنجان می‌گوید: جو انتخابات بسیار مطلوب است و نامزد اصلح را بر اساس تحقیق و مطالعه برنامه ها انتخاب کردم.

وی اضافه کرد: نامزدی را انتخاب کرده ام که توانایی بیشتر برای خدمت به مردم، صداقت و شفافیت در امور را سرلوحه کارهای خود دارد.

این رای اولی زنجانی تاکید کرد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که رای اولی هستم، نخستین رای خود را به نیابت از سردار سلیمانی به صندوق انداختم.

صفوی ادامه داد: از دوستانم می خواهم در پای صندوق های رای حضور پرشور داشته باشند و راه خود را گم نکنند و مسیر درست را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیش بگیرند.

محمد بیات نیز یکی دیگر از رای اولی ها زنجانی گفت: بر اساس موازین مقام معظم رهبری و بر اساس شفافیت برنامه های نامزدها باید به عنوان اولین مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور، دقت و اصلح ترین نامزد را انتخاب کنیم.

وی تاکیدکرد: مردمی که سیاستمدار خود را اشتباه انتخاب می کنند در اصل خود نیز در گناه آن شریک هستند که باید به کسانی که به شفافیت اعتقاد دارند رای دهیم.

سیما رنجی تکاب که بر اثر سانحه رانندگی دچار معلولیت شده است، بر روی ویلچر همراه پدر خود هنگام خروج از شعبه اخذ رای بدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: امیدوارم همه بتوانند انتخابی شایسته داشته باشند و پشتیبان ولایت فقیه باشند.

وی تاکید کرد: حتی یک رای می تواند سرنوشت کشور را رقم بزند و برای حل مشکلات کشور کمک کند و براساس تحقیق از نامزدهای انتخابات سعی کردم نامزد اصلح را انتخاب کنم.

جلیل رنجی تکاب نیز اضافه کرد: بر اساس وظیفه ذاتی و شرعی خود در انتخابات شرکت کردم و نسل آینده باید این راه را ادامه دهد.

یکی دیگر از شهروندان زنجانی اظهارداشت: اخذ رای در فضایی آرام و با چهره هایی خندان و متبسم همراه بود و هیچ فردی در انتخاب شخص دیگر دخالت نمی کرد.

سید حمزه موسوی تاکید کرد: از شروع تبلیغات انتخاباتی با تحقیق نامزد مورد نظر خود را انتخاب کردم که این نامزد صالح و برنامه های شفافی برای اجرا دارد.

اکرم جعفری فرد همسر این رزمنده زنجانی نیز اضافه کرد: نباید صحنه را خالی و اجازه دهیم بیگانگان سرنوشت کشور ما را تعیین کنند.

از ۱۱۳ داوطلب این استان که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید شده بود با انصراف ۲۶ نفر، ۸۷ نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی در عرصه رقابت باقی ماندند.

از مجموع نامزدهای باقی مانده در عرصه رقابت ۵۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۱۵ نفر حوزه انتخابیه ابهر و خرمدره و سلطانیه، ۹ نفر در حوزه انتخابیه خدابنده و ۹ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود است.

۷۵۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات دوم اسفندماه در استان زنجان پیش‌بینی شده که ۲۶۵ شعبه در شهرستان زنجان، ۵۴ شعبه در شهرستان طارم، ۴۹ شعبه در شهرستان خرمدره، ۴۹ شعبه در شهرستان ایجرود، ۳۰ شعبه در شهرستان سلطانیه، ۱۵۴ شعبه در شهرستان خدابنده، ۹۷ شعبه در شهرستان ابهر و ۵۹ شعبه نیز در شهرستان ماهنشان مستقر خواهند شد.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.