خیرالله ترخانی روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان زنجان افزود: نامزدهای حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۵۴ نفر، حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه ۱۵ نفر، حوزه خدابنده ۹ نفر و حوزه ماهنشان و ایجرود نیز ۹ نفر است که به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی با بیان اینکه ثبت اثر انگشت در شعبه های اخذ رای استان زنجان، اختیاری است اظهار داشت: سلامتی مردم در کنار شرکت در انتخابات، مهم است و به این دلیل و طبق اطلاعیه های وزارت بهداشت به فرمانداری های استان اعلام شد که انگشت نگاری و ثبت اثر انگشت در شعبه های اخذ رای در تمام شهرستان ها اختیاری است.

ترخانی یادآور شد: وجود استامپ برای ممهور کردن تعرفه های اخذ رای در شعبه ها الزامی و فقط ثبت اثر انگشت، اختیاری اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند رای گیری طبق قانون از ساعت هشت تا ۱۸ امروز به صورت یکسره و بدون توقف بوده و از شهروندان تقاضا می شود در این ساعت در شعبه ها حاضر شده و شرکت در انتخابات را به ساعت های پایانی موکول نکنند.

وی تصریح کرد: مراجعه در ساعت های پایانی هم سبب ترافیک و ازدحام جمعیت می شود و هم اینکه تمدید زمان اخذ رای در اختیار ستاد انتخابات کشور است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: تمام شعبه های اخذ رای از ساعت هشت صبح امروز مستقر و آنلاین بودن و فقط در شعبه های معدود که در مناطق روستایی بود با هماهنگی هیات نظارت بر انتخابات استان، رای گیزی چند ساعتی به صورت آفلاین انجام شد اما اکنون تمام شعبه ها آنلاین هستند.

وی اظهار داشت: تا این لحظه هیچ مشکلی در امنیت، حفاظت، اجرا، فناوری اطلاعات و سایر امور انتخابات وجود ندارد و خوشبختانه فرآیند رای گیری در تمام شعبه ها روند عادی دارد.

ترخانی در خصوص تخلف انتخاباتی نیز خاطرنشان کرد: تحرکات زودهنگام داوطلبان با تذکر، حل شد اما بعد از اعلام رسمی زمان تبلیغات، کمیته امحا در تمام شهرستان ها تشکیل و با قدرت و شدت نسبت به تخلفات تذکر دادند دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: استقبال شهروندان از انتخابات بسیار عالی است و مسائلی مانند شیوع ویرس کرونا نیز مانعی برای شرکت مردم نشده است.

وی در پاسخ به آمادگی ستاد انتخابات در صورت کشیدن به دور دوم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در قانون جدید در صورت کسب ۲۰ درصد آرا، فرد به مجلس شورای اسلامی راه می یابد، احتمال دارد در مرحله اول به اتمام برسد اما در صورت کشیده شدن به دور دوم، ستاد انتخابات استان از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.