مدیر کل بهزیستی استان زنجان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: صدای مشاور توسط متخصصان و کارشناسان زبده بهزیستی تاکنون توانسته در زمینه‌ ارائه خدمات مشاوره‌ای در خصوص مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی موفق عمل کند.

محمد محمدی قیداری افزود: طی مدت یاد شده ۱۷ هزارو ۶۳۱ جلسه مشاوره حضوری نیز توسط مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی برگزار شده است.

این مسؤول ادامه داد: مراکز مشاوره بهزیستی در ۲ سطح دولتی و غیردولتی فعالیت می کنند که  در زمان حاضر شمار کل مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ۳۸ مرکز است.

وی اضافه کرد: یک مرکز مشاوره دولتی در شهرستان زنجان و پنج  دفتر مشاوره دولتی در شهرستان های ابهر، ایجرود، خدابنده، طارم و ماهنشان فعالیت می کنند و ۳۲ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیر دولتی نیز در سطح استان دارای مجوز فعالیت هستند.

محمدی افزود: صدور مجوز مراکز مشاوره در سه  سطح سلامت روان محلی، مشاوره عمومی، مشاوره تخصصی انجام می  گیرد و  در این میان برای کاهش آسیب های اجتماعی، مشاوره یکی از رویکردهای مهم محسوب می شود.

وی اظهار داشت:  ارائه مشاوره یکی ار رویکردهایی است که در این راستا صدای مشاور بهزیستی یا خط ۱۴۸۰ از ساعت  هشت صبح تا ۲۰ شب در  ۲ شیفت به شهروندان زنجانی ارائه شده است که در این راستا  تا کنون پل های ارتباطی مناسب با مردم توسط بهزیستی استان ایجاد شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: خدمات روانشناختی و مشاوره ای توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعدادها افزایش داده و به بالا بردن توانایی سازگاری فرد و بهبود فرایند تصمیم گیری، افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه های گوناگون زندگی کمک می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.