رییس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود روز سه شنبه در این ارتباط به خبرنگاران گفت: این طرح در ۲ سطح شهری و روستایی اجرا شد که از این تعداد ۴۶  نفر در شهرهای زرین آباد و حلب و ۲ هزار و ۲۰ نفر نیز در ۷۵ روستای این شهرستان مورد معاینه قرار گرفتند.

 رضا نوروزی افزود: طی اجرای این برنامه ۲۱ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان شناسایی شده و جهت درمان و تشخیص نهایی به پزشک متخصص معرفی شدند.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری بینایی به وسیله دستگاه  بینایی سنجی در این شهرستان اجرا شد که افزایش میزان دسترسی کودکان به خدمات غربالگری به ویژه در مناطق محروم و صعب العبور و افزایش تعداد کودکان تحت پوشش برنامه و ارتقای کارایی و اثربخشی پایگاه های دائمی از جمله مزیت های استفاده از این نوع وسیله در اجرای طرح غربالگری است.

این مسؤول ادامه داد: پایگاه دائمی غربالگری بینایی بصورت متمرکز در محل مجتمع خدمات بهزیستی کوثر در طی سال آماده ارائه خدمات به کودکان ۳ تا ۶ سال است.

وی خاطرنشان کرد : طی سال گذشته ۲ هزارو ۶۶ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان ایجرود در قالب اجرای طرح غربالگری بینایی مورد سنجش قرار گرفتند.

 این طرح همه ساله همزمان با سراسر کشور از اول آبان تا پایان آذر هر سال اجرا می شود.

تنبلی چشم یکی از شایع ترین دلایل کم بینایی شدید و نابینایی در ایران است که قابل پیشگیری و درمان بوده و همه ساله توسط مربیان مهدهای کودک، رابطان بهداشت مربیان پیش دبستانی که آموزش های لازم را دیده اند در پایگاه های غربال بینایی انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.