رییس اداره بهزیستی بروجرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال که همه ساله آبان ماه آغاز می شود، تا آخر آذرماه ادامه دارد.

کرم رضا پیردایه اظهار داشت: تعداد ۹۰ پایگاه شهری و روستایی برای غربالگری کودکان در شهرستان بروجرد در نظر گرفته شده است و بنا بر برنامه ریزی صورت گرفته تعداد ۱۸ هزار کودک مورد سنجش بینایی قرار می گیرند.

پیردایه یادآور شد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۹۵ کودک غربالگری شدند که از این تعداد ۵۲۱ کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شدند و ۴۹۳ کودک نیز به اپتومتریست ارجاع داده شد.

وی بیان کرد: بهترین زمان تشخیص تنبلی چشم سنین بین سه تا ۶ سال است که اگر در این زمان تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان هستند.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد یادآورشد: چنانچه تنبلی چشم در این زمان مورد درمان قرار نگیرد به مرور زمان منجر به بروز مشکلاتی دربینایی کودک می شود، و می تواند منجربه کم بینایی و در صورت پیشرفت منجر به نابینایی درکودک شود.
پیردایه اضافه کرد: یکی ازحوزه های فعالیت بهزیستی واحد پیشگیری است که در این قسمت برنامه ها و اقداماتی در راستای پیشگیری از معلولیت ها و ناتوانی ها صورت می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.