کرم رضا پیردایه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 370 کودک به مشکلات بینایی اعم از تنبلی چشم مبتلا بودند.
وی افزود:هر کدام از این کودکان با توجه به شدت و نوع مشکلات چشمی که به آن مبتلا بودند که مورد درمان هایی ازجمله تجویز عینک قرار گرفتند.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد بیان کرد: در مجموع در طرح غربالگری چشم که طی سال 97 اجرا شد تعداد 15 هزار و 260 کودک در این شهرستان مورد سنجی بینایی قرارگرفتند.
پیردایه گفت: بهترین زمان تشخیص تنبلی چشم سنین بین سه تا 6 سال است که اگر در این زمان تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان هستند.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد یادآورشد: چنانچه تنبلی چشم در این زمان مورد درمان قرار نگیرد به مرور زمان منجر به بروز مشکلاتی در بینایی کودک می شود، و می تواند منجربه کم بینایی و در صورت پیشرفت منجر به نابینایی درکودک شود.
اپتومتری علم‌ مراقبت‌های مرتبط با بینایی است و متخصصین این‌ رشته‌ به‌ عنوان‌ پیشگامان مراقبت بهداشت‌ چشم‌ مسئولیت‌ حفظ‌ و سلامت‌ بینایی‌ را برعهده‌ دارند در همین راستا سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری به ضرورت تشخیص بیماری های چشمی و اقدام به موقع برای درمان ، توجه دارد.
1920/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.