محمدعلی حمزه پور، عصر دوشنبه در مجمع انتخابات هیات کبدی زنجان که با حضور رییس فدراسیون و اعضا این رشته ورزشی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان زنجان برگزار شد افزود: ورزش کبدی زنجان، چهار سال قبل به نقطه ای رسید که تصمیم به تعطیلی آن گرفته شد اما حمایت و یاری دست اندرکاران این ورزش باعث شد تا جانی دوباره بگیرد.  

وی، اظهار داشت: طی سال های اخیر، تحول در ورزشی کبدی زنجان ایجاد شده است و در حال حاضر زنجان از قدرت های برتر کشور در این رشته ورزشی محسوب می شود و حرف برای گفتن در برابر رقبای خود دارد.

حمزه پور، آمار ورزشکاران بیمه شده این رشته ورزشی را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: افزایش ورزشکاران تحت پوشش نشان از این است که فعالان ورزش کبدی زنجان برای رشد و تعالی این رشته ورزشی زنجان کار و تلاش وافر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این رشته ورزشی زنجان نیازمند خانه کبدی است که با توجه به تلاش و رایزنی‌های صورت گرفته، سالنی را هرچند کوچک در اختیار این هیات قرار دادیم تا ورزشکاران بتوانند در این مکان آموزش دیده و با انجام تمرین زیر نظر مربیان، سطح فنی و آمادگی خود را ارتقا بخشند.

حمزه پور با بیان اینکه زنجان در اغلب رشته های ورزشی از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است، افزود: کبدی نیز از قاعده مستثنی نیست و به حتم با اندک توجه و برنامه ریزی بهتر و بیشتر می تواند در آینده نه چندان دور با جهش چند پله‌ای در ردیف ۱۰ تیم برتر کشور قرار گرید.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: این اداره کل به ورزش کبدی توجه بیشتری دارد بطوریکه اجازه برپایی اردوی تیم ملی کبدی را در پایگاه قهرمانی و استعدادیابی زنجان را داد.  

حمزه پور، توجه به بانوان کبدی کار را نیز ضروری خواند و افزود: از فدراسیون انتظار می رود به داوران این رشت ورزشی نیز توجه بیشتری داشته باشد و زمینه و بستر را برای رشد و تعالی آنان فراهم تر کند و در صورت امکان از وجود داوران این استان در رقابت های لیگ استفاده شود.

وی یادآور شد: سال ۹۷ این اداره کل به منظور حمایت از این رشته ورزشی زنجان مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال کمک مالی کرد و به حتم میزان کمک ها امسال بیشتر از این رقم خواهد شد.

در این مجمع انتخابات که در سالن جلسات مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد، حسن قره‌خانی با کسب ۱۳ رای از ۱۵ رای ماخوذه به مدت چهار سال دیگر سکان هدایت این رشته ورزشی زنجان را بر عهده گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.