سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد حق‌طلب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زنجان، اظهار داشت: امیدواریم موزه‌ها هرچه زودتر در سراسر کشور از جمله زنجان به پایان رسیده و فضای فرهنگی برای ترویج و مطالعه تاریخ دفاع مقدس باشد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا مقرر بود یک موزه بزرگ شهدا در تهران ایجاد شود اما بعدها تصمیم گرفته شد در هر کدام از استان‌ها یک موزه احداث شده و گنجینه‌ای باشد تا نوجوانان و جوانان با تاریخ دفاع مقدس آشنا شوند.

حق‌طلب افزود: تمام استان‌ها در حال اجرا و ساخت‌وساز هستند اما متاسفانه به واسطه کمبود اعتبارات در سال‌های اخیر به کُندی پیش می‌رود و اتمام بقیه موزه‌ها بستگی به همت استان‌ها، مشارکت مردم و تخصیص اعتبارات دولتی دارد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص کنگره شهدای استان زنجان، گفت: پس از پیروزی رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس، استان‌های مختلف نسبت به ادای دِین به شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها برنامه‌های موثری در قالب کنگره تا کنون در ۲۶ استان کشور برگزار کرده‌اند و کنگره بقیه استان‌ها از جمله زنجان نیز طبق برنامه از پیش تعیین شده طی ۲ سال آینده برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته در زنجان نیز اقدامات بسیار خوب و مقدماتی انجام شده است، اظهار داشت: این ستاد امروز /پنجشنبه ۱۰ بهمن/ فعالیت خود را به صورت رسمی در زنجان آغاز کرد و کنگره سه هزار شهید استان زنجان طبق برنامه در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

حق‌طلب خاطرنشان کرد: با عزم راسخ بین تمام مدیران و مسؤولان استان زنجان امیدورایم کنگره این استان، یکی از بهترین و اثرگذارترین کنگره‌ها بوده و صحنه درخشان و نورانی دیگری بر اقدامات موثر و دلاوری‌های مردم بابصیرت، عاشورایی و همیشه در صحنه زنجان باشد.

وی افزود: امیدواریم نتایج برگزاری کنگره، ترویج بیشتر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در بین نسل‌های جوان و نوجوان بوده و کشور را از هرگونه حادثه نجات دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.