fبه گزارش جمعه ایرنا، سردار عابدین خرم در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تبریز  متعلق به عموم مردم است، افزود: استفاده از نظرات و دیدگاه های متخصصین در معماری، طراحی و اجرای پروژه موزه دفاع مقدس استان بسیار ضروری است. 

وی موزه دفاع مقدس را گنجینه ای بسیار قوی و غنی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: قوی تر شدن محتوای این موزه می تواند بهترین مکان برای آشنایی نسل جدید و جوان با تاریخ دفاع مقدس باشد.

خرم با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای تکمیل محتوای این مجموعه ارزشمند، خواستار بهره مندی از تجربه و نگرش های هنری هنرمندان فاخر استانی و کشوری در این مکان شد.

شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: این مجموعه برای تکمیل محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان شرقی آماده بوده و اقدامات لازم در این راستا مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس جزو پارک‌های موضوعی است، اظهار داشت: این مجموعه متعلق به عموم مردم است و شهرداری وظیفه خود می‌ داند که در تجهیز و تکمیل آن کوشا باشد.

وی افزود: شهرداری تبریز از سال آینده برای تجهیز، تکمیل محتوا و نگهداری این مجموعه ارزشمند ردیف بودجه اختصاصی در نظر می‌گیرد.

شهین باهر از اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تبریز خبر داد و گفت: در نظر داریم با تکمیل محتوا، این مجموعه را به طور کامل جهت بهره‌برداری فرهنگی عمومی آماده کنیم.

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از هماهنگی های لازم و کافی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس و انجام رزمایش با رده‌های مختلف صورت گرفته است.

سردار اصغر عباسقلی زاده اضافه کرد: طبق تصمیم شهردار تبریز، روند پیشرفت تکمیل محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی سرعت بیشتری می‌ گیرد.

وی با بیان اینکه تا امروز /جمعه / بیشتر ادوات و تجهیزات در نمایشگاه دفاع مقدس مستقر می شود، افزود: مابقی ادوات زرهی نیز بعد از رژه ۳۱ شهریور در محل مورد نظر مستقر می‌ شوند.

وی آماده سازی ماکت عملیات چهار مرحله‌ای بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد را مورد اشاره قرار داد که برای تماشای مراجعین در محل برگزاری نمایشگاه قرار خواهد گرفت.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.