حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه‌شنبه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موسسه خیریه روزبه زنجان در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات‌امنای این موسسه، افزود: اینکه زمینه اشتغال و کسب درآمد افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست توسط این موسسه، فراهم می‌شود، امری مبارک و ارزشمند است.

وی اظهار داشت: با توجه به گزارش مدیرعامل و اعضای هیات‌امنا، رسالت اصلی این مجموعه، حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی افراد تحت پوشش است پس نباید این توقع در افراد به وجود آید که موسسه روزبه، بنگاه اقتصادی و محل اشتغال و کسب درآمد است.

صادقی نیارکی خطاب به مدیرعامل و هیات‌مدیره، خاطرنشان کرد: اصل کار شما حرفه‌آموزی و فایده رساندن است اما بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و در صورت نیاز به همکاری با افراد باید بر اساس  قانون کار با آن‌ها قرارداد بسته شود.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت، موسسه مسؤولیتی برای نگهداری افراد ندارد بلکه نگهداری افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست، وظیفه حاکمیت است.

رییس کل دادگستری استان زنجان در پاسخ به پرسش‌های مدیرعامل موسسه در خصوص برخی مشکلات از جمله شکایت افراد حرفه‌آموز و آموزش‌دیده پس از گذراندن دوره‌ها مبنی بر عدم پرداخت حقوق، گفت: موسسه باید نسبت به تنظیم اساسنامه به صورتی که فعالیت آن فقط حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی است و نه ایجاد اشتغال، اقدام کند که این امر از بروز مشکلات بعدی، پیشگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست باید متناسب و بر اساس نیاز آن‌ها باشد.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: این حرفه‌آموزی‌ها می‌تواند در بخش صنایع استان باشد که در کشور و حتی خارج از کشور شناخته شده است.

وی افزود: با این کار ضمن ایجاد اشتغال برای افراد آموزش‌دیده، نیازی به تبلیغ محصول نیز نمی‌باشد.

مدیرعامل موسسه خیریه روزبه زنجان نیز در ابتدای این جلسه، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ۶ ماه الی یک‌ساله برای افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست و برنامه‌های جانبی از جمله اردوهای  فرهنگی، تفریحی، اوقات فراغت، کلاس‌های تقویتی و جبرانی از برنامه‌های این موسسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.