جعفر بیات روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، مجموع اعتبارات هزینه‌شده برای اجرای این طرح‌ها را حدود ۳۵ هزار میلیون ریال خواند و اظهار داشت: ۲۸ هزار و ۵۶۸ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی و ۶ هزار و ۳۷۱ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل احداث سازه‌های چندمنظوره در بالادست روستای میرآخور شهرستان ماهنشان، سازه‌های چندمنظوره در حوزه آبخیز چسب شهرستان ایجرود، سازه رسوب‌گیر سنگ و ملاتی و لایروبی حوضچه‌های قدیمی تغذیه مصنوعی روستای ذاکر شهرستان زنجان، سازه چندمنظوره صالح‌آباد شهرستان خدابنده و فاز اول پروژه کنترل سیلاب حوزه آبخیز شهری آب‌بر در بخش مرکزی شهرستان طارم است که همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شوند.

بیات افزود: میزان اشتغال موقت در این پروژه‌ها، یک هزار و ۴۴۰ نفر روز است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: کنترل فرسایش و رسوب، کاهش خسارت‌های سیل و تقویت و پایدارسازی منابع آب زیرزمینی محل اجرا از اهداف اجرای این پروژه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل سیلاب‌های شهری آب‌بر مدت‌ها است که از سوی مسؤولان محلی و استانی پیگیری می‌شود و خوشبختانه عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ آغاز شده است.

بیات اظهار داشت: پروژه ذاکر در بالادست چاه‌های آب شُرب شهر زنجان اجرا شده و احداث سازه چندمنظوره صالح‌آباد نیز سبب تامین پایدار آب شرب اهالی این روستا شده که رضایتمندی جوامع محلی را در پی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.