فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، افزود: این موضوع باید با پیگیری مدیران مربوطه استان و از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت برنامه‌ریزی عملیاتی در وزارت مذکور، استان زنجان نیز ساماندهی لازم را انجام و با برنامه ملی، هماهنگ می‌شود.

حقیقی اظهار داشت: نکته دوم این است که نباید بیش از حد در پی مطالعه و تدوین اسناد بی‌شمار باشیم بلکه باید برنامه‌های راهبردی و اسناد موجود که با صَرف وقت و انرژی و همفکری متولیان، تدوین شده را عملیاتی کنیم.

استاندار زنجان گفت: ایجاد پارک لجستیک، یکی از این نمونه‌ها است که از ۱۲ سال گذشته آغاز شده اما در حالی که ۳۲ شاخص دارد، تنها یک شاخص آن عملیاتی شده و بقیه باقیمانده و مشکلات بعدی را نیز ایجاد کرده است.

وی افزود: در برنامه‌ریزی بر روی برگه، خیلی خوب هستیم اما باید برنامه‌ها را اولویت‌بندی کرده و به صورت عملیاتی پیگیری کنیم تا به نتیجه کامل برسد برای مثال، پس از گذشت یک سال از تاکید بر ساخت ِاِلمان شهر زنجان، هنوز عملیاتی نشده است.

حقیقی تاکید کرد: برای رونق گردشگری استان باید از برخورد عادی با این مهم، خودداری کرده و به صورت ویژه و دغدغه‌مند با آن برخورد کنیم تا رونق گردشگری در استان محقق شود.

استاندار زنجان گفت: ایران از نظر جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و زیارتی، رتبه ۱۵ دنیا را دارد ولی به اندازه رتبه خود هیچ‌گونه درآمد و اشتغالزایی نتوانسته ایجاد کند.

وی با بیان اینکه از هر هفت شغل موثر دنیا، یک مورد مربوط به گردشگری است، اظهار داشت: در حالی که در ایران اینگونه نبوده و نشان می‌دهد که به گردشگری به عنوان عامل توسعه، اشتغال و اقتصاد توجهی نشده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: در ایران نیز استان زنجان، معبر گردشگران بوده و برای مقصد کردن این استان نیاز به عملیاتی کردن برنامه‌ها با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و نقشه‌های راهبردی است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واگذاری زمین‌های ناحیه صنعتی و کارگاهی ظریفان، گفت: نباید اجازه دهیم این موضوع دلال‌بازی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه زمین‌های این ناحیه باید به افراد اهلیت‌دار و دارای ویژگی‌ها لازم واگذار شود، اظهار داشت: واگذاری زمین به صنعتکاران اهلیت‌دار، دارای تجربه و سابقه درخشان حتی با تشویق و با قیمت پایین، بسیار بهتر از این است که به افراد سرمایه‌داری واگذار شود که فقط پول دارند زیرا این کار سبب ایجاد دلال‌بازی می‌شود.

حقیقی تاکید کرد: زمین‌های ناحیه صنعتی ظریفان فقط باید برای صنایع دستی واگذار شود.

استاندار زنجان از برقرار مجدد پروازهای فرودگاه زنجان از ۲۴ بهمن سال جاری خبر داد و گفت: مردم استان باید از این پروازها استقبال کنند تا هم انجام پرواز برای شرکت هواپیمایی بصرفد و هم بتوانیم پروازهای دیگر را برقرار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.