سرهنگ جعفر رحمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ سارق دستگیر شده به ۱۶ فقره سرقت از منازل شهر زنجان در طی سالجاری، اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه این سارقان در مناطق مرفه‌نشین اقدام به سرقت از منازل کرده اند، اظهار داشت: این ۲ سارق پس از ورود به منازل شهروندان، اموال و اشیاء کم حجم و با ارزش ازجمله زیور آلات، طلاجات و وجوه نقد، را سرقت می‌کردند.

رحمتی با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند و داری سابقه کیفری نیز هستند، افزود: در این رابطه ۲ مالخر نیز در یکی از استان‌های همجوار مرکز، شناسایی و دستگیر  شدند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: کارشناسان پلیس، ارزش ریالی اموال مسروقه را قریب ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند و سارقان و مالخرها نیز به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس پلیس آگاهی زنجان به عموم مردم توصیه کرد از خالی گذاشتن منازل خود در حد امکان خودداری کنند و نسبت به ایمن‌سازی درب‌ها و پنجره‌ها بی‌تفاوت نباشند.
رحمتی، افزود: صاحبان منازل از قرار دان اقلام و اشیاء قیمتی و کم حجم، وجوه نقد و کارت‌های بانکی در مقابل دید سارقان خودداری کنند و در مسافرت‌ها و یا ترک منزل، آنها را نیز همراه خود برده و در غیر این صورت در قسمت‌های مختلف خانه پنهان کنند تا سارقان به سهولت و یکجا به سرقت نبرند.

وی تصریح کرد: سارقان حرفه‌ای برای انجام سرقت یک فرصت ۲ تا ۱۰ دقیقه‌ای را در نظر می‌گیرند و اگر اشیاء قیمتی، وجوه نقد و کارت‌های بانکی، در محلی مطمئن مخفی شود در این صورت زمان طلایی از سارقان گرفته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.