حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان به فرازهایی از زندگی عبادی و سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: عمر کوتاه ولی با برکت حضرت زهرای مرضیه(س) الگوی سبک زندگی دیندارانه و شرافتمندانه برای همه انسان ها است.
وی در سخنانی به ادعای برخی افراد در سیاسی نبودن هیات های مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: عبارت "لا اله الا الله" و مضامین ادعیه هایی همچون زیارت عاشورا کاملا سیاسی است منتهی نباید جلسات مذهبی جناحی شود چرا که اساسا اختلاف افکنی در جامعه کار درستی نیست. 
حجت الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از خطبه های رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته تهران و تاکید ایشان بر قوی شدن اشاره کرد و گفت: برای قوی شدن باید اثرگذار باشیم و البته برای این منظور هر هدف و وسیله ای را نمی توانیم انتخاب کنیم. 
وی اقتدار فرهنگی را زمینه ساز تمام اقتدارها عنوان کرد و گفت: هم اقتدار مادی و هم اقتدار معنوی را باید مدنظر داشته باشیم، جامعه اسلامی باید غنی باشد تا تقسیم و توزیع عادلانه شیرین شود چرا که توزیع فقر، هنر نیست.  
امام جمعه زنجان به تقویت خودباوری در جامعه تاکید کرد و افزود: دشمن می خواهد تلقین کند که ما نمی توانیم در حالی که باید ثابت کنیم ما می توانیم، اگر قدرت موشکی ایران نبود دشمن نمی گذاشت راحت بنشینیم و اینگونه با احتیاط رفتار نمی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرازی ار کارنامه و فعالیت شهید سپهبد سلیمانی و سپاه قدس اشاره کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این سپاهیان رزمندگان بدون مرز هستند و فارغ از مرزبندی ها، حمایت از کزامت انسانی را در سرلوحه کار خود دارند.
حجت الاسلام خاتمی در بخشی از سخنان خود از اقدامات و پی گیرهای انجام شده برای دفاع از حق میزبانی تیم های فوتبال در جام باشگاههای آسیا قدردانی کرد و افزود: انتظار این است وزارت ورزش و وزارت امور خارجه اقداماتی را در پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی در دستور کار قرار دهند. 
امام جمعه زنجان در بخش پایانی سخنان خود از شهروندان خواست تا در این روزهای سرد از سال، در مصرف منابع انرژی صرفه جویی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.