محسن حمیدی روز سه‌شنبه در دومین جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، اظهار داشت: کارکرد موثر برای حل مشکلات فعالان صنعت این استان از جمله اهداف کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی است.

وی افزود: برخی از موضوعات و بخشنامه‌های صادره در حوزه کسب و کار و صنایع باید با مشورت‌های بیشتری با بخش خصوصی انجام شود.

دبیر کمیسیون صنعتِ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: فعالیت کمیته خدمات فنی و مهندسی در ذیل کمیسیون صنعت این اتاق، آغاز شده و موضوع شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که موجب تقویت صنایع و اقتصاد داخلی استان زنجان می‌شود.

فرزاد عباسی خاطرنشان کرد: توسعه صادرات نیز از دیگر اهداف رشد و توسعه شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی است.

وی افزود: در این راستا صدور خدمات فنی و مهندسی به شرکت‌های فعال در حوزه صادرات می‌تواند یکی از محورها برای توسعه صادرات باشد.

در ادامه این جلسه که با محوریت بررسی مسائل روز مرتبط با صنعت استان و کشور برگزار شد، مباحث مختلفی از جمله رای دیوان عدالت اداری در رابطه با حق سنوات خدمات کارگران و پیامدهای آن برای واحدهای تولیدی و جامعه کارگری، موضوع پرسشنامه پایش محیط کسب و کار و برگزاری نمایشگاه توانمندی شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی استان زنجان مورد بحث و تبادل نظر نمایندگان بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ایران در صادرات خدمات فنی و مهندسی رتبه ۱۳۵ دنیا را دارد و انجمن خدمات فنی و مهندسی کشور هم‌اکنون ۲۶۱ عضو دارد که ۴۲ عضو آن از استان زنجان هستند.

از سال ۹۵ تا کنون ۲۰ دوره آموزشی توسط اتاق بازرگانی زنجان برای بخش فنی و مهندسی برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.