عبدالله جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۹ ماهه گذشته از سالجاری ۲۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و فرآورده خام دامی از این استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گفته وی، انواع فرآوده های خام دامی شامل جوجه یک روزه، لبنیات شامل ماست، پنیر و خامه، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، سیر، کشمش، سیب زمینی از محصولات صادر شده این استان است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ارزش محصولات زراعی، باغی و دامی صادر شده از استان را ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بیان کرد.
وی، مبداء واردات محصولات کشاورزی استان زنجان را کشورهای روسیه، کویت، مالزی، هلند، دانمارک، آلمان، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لهستان، امارات، ارمنستان، عراق،کویت، بحرین، آذربایجان، افغانستان و ترکیه برشمرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: این استان به واسطه تنوع اقلیمی، آب و هوایی، دما، رطوبت و ساعت های آفتابی شرایط مناسبی را برای تولید محصول سالم و صادراتی کشاورزی دارد.
جعفری اظهار کرد: مصرف کود و سم در محصولات کشاورزی زنجان به واسطه شرایط بیان شده در مقایسه با نرم کشوری پایین تر و محصولات سالم و قابلیت صادراتی بالایی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.