حجت‌الاسلام محسن کرمی روز سه‌شنبه در بازدید از بخش‌های مختلف اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی و دیدار با زندانیان زندان مرکزی زنجان، افزود: این وظیفه خطیر انسانی می‌تواند با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی به عنوان نسخه شفابخش در اصلاح و تربیت افراد به خطا رفته به نتیجه برسد.

وی ضمن بازدید از کارگاه‌های خیاطی، قالیبافی و کفاشی این مرکز از نزدیک در جریان فعالیت‌های تولیدی زندانیان قرار گرفته و بر اولویت اشتغال زندانیان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جهت آموزش و اشتغال زندانیان با هدف توانمندسازی آنان تاکید کرد.

دادستان مرکز استان زنجان در جمع مددجویان زندان مرکزی زنجان نیز گفت: زندان، فرصت مناسبی برای خودسازی و آغاز دوباره زندگی است.

حجت‌الاسلام کرمی اظهار داشت: فرصت و شرایط اجباری پیش آمده، زمان بسیار مناسب برای بازنگری در مسیر گذشته زندانیان است تا با تعمق به اتفاقات قبلی و گرفتن درس عبرت، امکان هر گونه خطا و لغزش را از خود بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه‌های دینی به‌ویژه قرآن در امر اصلاح و تربیت مددجویان از آمادگی دستگاه قضایی در همراهی و همکاری با زندان‌های استان برای ترغیب و تشویق زندانیان فعال در حوزه نماز و قرآن خبر داد.

کرمی در ادامه با حضور در بندهای مختلف اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی زنجان و زندان مرکزی با شماری از زندانیان به صورت چهره‌به‌چهره دیدار و دستورهای لازم در خصوص رسیدگی به مشکلات قضایی آن‌ها را صادر کرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان نیز در جریان این برنامه‌ها حضور دادستان مرکز استان در زندان‌ها را منشا خیر و برکت برای زندان و زندانیان خواند و با پیشنهاد و تشکیل شورای قرآنی و شورای اشتغال زندان‌های استان به ریاست دادستان مرکز استان، خواستار گسترش فعالیت‌های مذکور در سطح زندان‌ها شد.

محمد جوادی با اشاره به اهداف سازمان زندان‌ها در بازگشت سعادتمندانه زندانیان به آغوش جامعه و خانواده، اظهار داشت: دستیابی به این هدف با انجام برنامه‌ریزی مدون و جامع در حوزه فرهنگی و تربیتی، محقق می‌شود که این حوزه نیازمند تلاش بیشتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.