فرهاد اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محصول انجیر دارای ارزش غذایی و مزیت اقتصادی خوب و مناسبی است و با توجه به نبود صنایع فرآوری مناسب در این شهرستان، سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی می تواند برای سرمایه گذاران بسیار سودآور باشد.

وی، میزان سطح زیر کشت این محصول باغی در شهرستان طارم را ۱۳۸ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۲۹ هکتار این باغ ها بارده هستند که سالانه حدود ۵۵۰ تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت می‌شود.

اکبری تصریح کرد: قریب ۱۵ درصد انجیر برداشت شده به صورت سنتی (خشک شده)  و مابقی نیز به صورت تازه خوری مصرف می شود و به دلیل کیفیت بالا، این محصول تولیدی شهرستان طارم بازار پسند است و طرفداران زیادی در زنجان و استان‌های همجوار دارد.

مسؤول اداره باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه برداشت این محصول از نیمه نخست مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد، تعداد خانوارهای بهره بردار انجیر در این شهرستان را بیش از ۵۵۰ خانوار اعلام کرد و گفت: در زمان برداشت این محصول باغی بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ نفر روز در کار برداشت مشغول به فعالیت شده و کسب درآمد می‌کنند.

اکبری، درآمد حاصله از برداشت انجیر در این شهرستان را قریب ۴۴ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: کشانی سفید و سیاه، نقلی، زرد کلوچ و محلی از ارقام محصول انجیر این شهرستان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.