رضا عسگری روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران، به بازسازی بازار بزرگ زنجان اشاره کرد و افزود: بازار زنجان به عنوان طولانی ترین بازار سرپوشیده کشور ثبت ملی شده و در لیست اولویت های ثبتی سازمان میراث فرهنگی ایران برای ثبت جهانی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تاسیسات و شبکه آب بازار زنجان با شکستگی هایی همراه بود و برای معابر و بازار مشکلاتی ایجاد می کرد که از سوی شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم انجام گرفت و هم اکنون مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

فرماندار زنجان با بیان اینکه راه و شهرسازی ۳۰۰ میلیون تومان از محل باز آفرینی برای بازار زنجان اختصاص داده است، ابراز کرد: شهرداری زنجان هم در حوزه عمرانی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کف بازار و آتش نشانی هزینه کرده است.

بازار زنجان یکی از مهم‌ترین و زیباترین مجموعه‌های تجاری سراسر استان زنجان است، در قلب بافت قدیمی و مشرف به دروازه جنوبی شهر زنجان قرار دارد.

 مجموعه بازار قدیمی به صورت یک خط مستقیم به عنوان بازار بالا و پایین به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است. گستردگی جغرافیایی بازار زنجان و تنوع راسته‌ها، تعدد سراها و کاوانسراهای درون شهری در راسته‌های فرعی که هر کدام به نام و فعالیت خاص اختصاص یافته و وجود مساجد فراوان گویای پویایی این مجموعه در طول زمان‌های گذشته و شرایط حاکم بوده است. این بازار که طولانی‌ترین بازار ایران سرپوشیده است، از سوی غرب و شرق گسترده شده و بدین لحاظ بازار پابین و بازار بالا تقسیم و نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.