به گزارش ایرنا، شهردار بجنورد می گوید هنوز مدیریت گلستان شهر را تحویل نگرفته است و تا زمانی که راه و شهرسازی تعهدات خود در قبال رفع ایرادها و نواقص این مجموعه مسکونی را عملی نکند، مدیریت آن را تحویل نمی گیرد اما برخی مسئولان ادعا دارند که مدیریت گلستان شهر به شهرداری تحویل شده و صورت جلسه آن هم موجود است.

* شهرداری گلستان شهر غیرفعال شده است
یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه گلستان شهر هنوز تحویل شهرداری نشده است گفت: شهرداری بجنورد اداره ناحیه گلستان شهر را دایر کرد که آن نیز غیر فعال شده است.
سیدمحسن موسوی اظهار کرد: ساکنان گلستان شهر تاکنون در بروکراسی و چالش های میان راه و شهرسازی و شهرداری مانده اند این در حالی است که بخش های از این مجموعه مسکونی قابلیت واگذاری به شهرداری را دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد درباره نواقص و مشکلات گلستان شهر گفت: در اداره ناحیه گلستان شهر که اکنون غیرفعال شده است، فقط پنج نفر نیروی خدماتی در حوزه های فضای سبز و عمرانی حضور داشتند که این تعداد، تناسبی با جمعیت 15 هزار نفری این مجموعه مسکونی وجود ندارد.
موسوی اظهار کرد: نیاز است برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان، نیروی بیشتری در این شهرداری به کار گرفته شود.
وی افزود: اکنون در گلستان شهر فضای سبز ایجاد نشده است البته 8 هکتار زمین برای ایجاد بوستان در این مجموعه مسکونی اختصاص یافته اما هنوز نواقص زیادی در این مجموعه مسکونی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بولوار و میدان علی آباد نیاز به ساماندهی و اصلاح هندسی دارد جاری شدن سیلاب را از دیگر مشکلات گلستان شهر عنوان کرد و گفت: این شهرک، سیل گیر است و در این باره باید راهکارهای مدیریتی لازم برای مقابله با سیلاب، اتخاذ و اجرایی شود.
این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: اکنون حمل و نقل عمومی برای جابه جایی مسافران و تردد ساکنان این مجموعه مسکونی مناسب نیست.

* شهرداری تا رفع ایرادها گلستان شهر را تحویل نمی گیرد
در این میان شهردار بجنورد خواستار ورود استاندار برای تعیین تکلیف تحویل گلستان شهر شد و گفت: راه و شهرسازی یا باید نواقص در این مجموعه مسکونی را برطرف کند و یا اعتبار مورد نیاز برای رفع این نواقص را در اختیار شهرداری قرار دهد تا ما خود نسبت به رفع ایردها و نواقص اقدام کنیم.
روح الله براتیان اظهار کرد: اکنون شهردرای بدون اینکه تکلیف و مسئولیتی در خدمات رسانی به ساکنان گلستان شهر داشته باشد نسبت به خدمات رسانی در برخی زمینه ها مبادرت دارد اما برای خدمات بیشتر مستلزم این است که این مجموعه مسکونی تحویل شهرداری شود که این امر هنوز بلاتکلیف مانده است.
وی با بیان اینکه شهرداری وظایفی دارد که سازمان های دیگر انجام نمی دهند گفت: اکنون شهرداری آتش نشانی، شهراری ناحیه، ناوگان حمل و نقل عمومی و جمع آوری زباله را در گلستان شهر انجام می دهد.
وی گفت: استانداری باید در نشستی با راه و شهرسازی نتیجه تحویل گلستان شهر به شهرداری را یکسره کند.
براتیان اظهار کرد: اکنون به لحاظ ایجاد فضای سبز، اجرای شبکه فاضلاب، جمع آوری آب سطحی، نخاله برداری، اجرای معابر، پیاده رو، بوستان و روشنایی ایرادهایی در گلستان شهر وجود دارد که باید مرتفع شود.
وی گفت: این اقدامات وظایف راه و شهرسازی است که انتظار می رود انجام دهد و یا اعتبار مورد نیاز را تامین و در اختیار شهرداری قرار دهد.

* وضعیت بدتر در مجموعه الغدیر
براتیان با بیان اینکه مجموعه مسکونی الغدیر در بجنورد نیز هنوز تحویل شهرداری نشده است گفت: اکنون وضعیت در این مجموعه مسکونی بدتر از گلستان شهر است و در این مجموعه نیز، متولی رفع نواقص راه و شهرسازی است و باید بسازد و به شهرداری تحویل دهد.
شهردار بجنورد بار دیگر از استانداری خواست تا در این باره وارد عرصه شده و تکلیف واگذاری و تحویل مدیریت را مشخص کند.

* گلستان شهر تحویل شده است
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی نیز در این باره گفت: مدیریت گلستان شهر به شهرداری بجنورد واگذار شده و صورت جلسه شده است.
یزدان عنبری اظهار کرد: اکنون گلستان شهر و مجموعه الغدیر تحویل شهرداری شده است.
در میان این پاس کاری ها مردم گلستان شهر مانده اند و ایرادها و نواقصی که در این مجموعه مسکونی هست.
گلستان شهر، بزرگترین مجموعه مسکن مهر در خراسان شمالی است که اکنون حدود 15 هزار نفر در آن ساکن هستند.
شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.