به گزارش ایرنا،علی فرخزاد روز شنبه در نشست ستاد زیرساخت اربعین استان قزوین افزود: سالانه بیش از 2.5میلیون نفر برای حضور در آیین عزاداری اربعین حسینی به کربلا می روند که این خود یک مانور بزرگ است و باید برای شکوه هر چه بیشتر آن تمام تمهیدها و پیش بینی های لازم را انجام و به کار گرفت.
وی از ستاد عتبات عالیات استان خواست نیازهای مهم این ستاد در مراسم اربعین را شناسایی و به استانداری اعلام کند تا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تامین آنها اقدام شود.
فرخزاد، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی و توزیع نیروی برق، سازمان های آتش نشانی و اتوبوسرانی شهرداری ها،جمعیت هلال احمر، اداره کل راهداری و دانشگاه علوم پزشکی را از جمله دستگاه هایی اعلام کرد که برای برپایی باشکوه مراسم اربعین باید امکانات خود را به بهترین شکل ممکن در اختیار ستاد اربعین بگذارند.
وی همچنین با تاکید بر حضور صدا و سیمای مرکز قزوین در پوشش رسانه ای این آیین بزرگ، گفت: باید مردم نیز تشویق شوند تا با پرهیز از استفاده از وسایل نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی برای حضور در این مراسم استفاده کنند چرا که در ایام با توجه به ازدحام جمعیت و خودروها استفاده از خدمات عمومی راحت تر از وسیله شخصی است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین نیز در این نشست گفت: استعداد خدمات رسانی قزوین به زائران اربعین حسینی در عتبات عالیات به پنج برابر میزان سال گذشته افزایش یافته که این موضوع نشان از برنامه ریزی مناسب برای ارتقای رفاه حال زائران در این ایام دارد.
حامد کبودوند افزود:هم اکنون یک حسینیه پنج هزار متری در فاصله 100متری حرم حضرت امیرالمومنین(ع) در نجف و یک فضای پنج هزار متری نیز در جوار حرم امام حسین(ع)در کربلای معلی به زائران قزوین اختصاص داده شده که نیازمند تامین زیرساخت ها از سوی مسئولان است.
وی،داربست، موکت، پتو، تجهیزات آتش نشانی، چادر و کابل برق را از جمله نیازهای مهم در این زمینه ذکر کرد و گفت: در صورتی که دستگاه های اجرایی مربوطه در تامین این زیرساخت ها با ما همکاری کنند نزدیک به 40 خودرو سبک و سنگین به طور داوطلبانه آمادگی انتقال تجهیزات مربوطه را به خاک عراق دارند.
کبودوند ادامه داد: در مدت 10روزه ارائه خدمات به زائران اربعین 600هزار وعده غذایی از پشتوانه مردمی توسط ستاد اربعین قزوین بین زائران توزیع خواهد شد که نسبت به خدمات غذایی سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.
وی افزود:در حال حاضر12 نقطه در عراق و مرزها توسط ستاد اربعین قزوین شناسایی شده که در آنها خدمات مختلف اعم از اسکان، اجرای برنامه های فرهنگی و امور بهداشت و درمان به زائران را برعهده خواهند داشت.
در پایان این نشست نمایندگان دستگاه های مربوط پیشنهادات و درخواست های خود را در زمینه برگزاری آیین های مربوط به اربعین حسینی ارایه کردند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.