هدایت صفری روز چهارشنبه با بیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است، افزود: از مهم‌ترین فعالیت های توانمندسازی، ارائه خدمات فرهنگی، ایجاد اشتغال و تأمین مسکن مناسب بوده و ارائه خدمات مؤثر در این سه بخش، رویکرد اصلی کمیته امداد است.

وی افزود: خدمات فرهنگی کمیته امداد با رویکرد دینی و قرآنی به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود تا با نهادینه شدن سبک زندگی دینی و ایجاد و تقویت روحیه کار و تلاش، توانمندسازی فکری گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و حرکت به سمت کارآفرینی و توانمندی اقتصادی آن‌ها ، انجام شود.

صفری با بیان اینکه از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در حوزه فرهنگی ایجاد و تقویت نشاط معنوی و امید به آینده  در خانواده‌ها و گرفتن یأس و ناامیدی از آن‌ها است، ادامه داد: با همین رویکرد برنامه‌های مختلفی در طی سال برای مددجویان تحت حمایت در حوزه فرهنگی باهدف تقویت بعد ایمانی و اعتقادی جامعه هدف اجرایی می‌شود.

وی برگزاری اردوهای زیارتی، فرهنگی و تربیتی را از برنامه‌های مهم اجرایی کمیته امداد در حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: در ۹ماهه سال جاری بیش از پنج هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به زیارت عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم و جمکران اعزام‌شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: همچنین بیش از هشت هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد این استان در برنامه‌های طرح فلاح  و۲ هزارو ۲۵۶ نفر نیز در کلاس های آموزشی پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

صفری با اشاره به حضور دانشجویان، طلاب علوم دینی و دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی این نهاد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به یک هزارو ۲۰۰ نفر از این افراد از برنامه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی کانون‌های تابستانی و موقت کمیته امداد استان زنجان بهره‌مند شدند.

بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.