محقق نهج البلاغه شامگاه سه شنبه در مراسم شام غریبان سردار سلیمانی در مسجد حضرت ولی عصر(عج) زنجان، با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) سرباز کمی داشت، افزود: اگر امیرمومنان علی(ع) ۲ سرباز داشت خانه نشین نمی شد.

حجت الاسلام علی اکبری به خصوصیت های مشابه بین مالک اشتر و سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهارداشت: سرداران زنده اند چرا که خدمات بیشماری داشته اند و خونشان مبارزه می طلبد و زمانیکه زنده بودند لرزه به جان دشمن می انداختند.

وی با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) سردارانی همچون شهید قاسم سلیمانی کم دارد که خانه نشین شده است، یادآوری کرد: سرداران مبارز باید در زمان حیات لرزه به جان دشمن انداخته و در شهادت نیز خونشان مبارزه بطلبد.

این محقق نهج البلاغه گفت: زمانیکه سیر خطی مسئولان، رسانه ها و بزرگان ایران در جهت خط فکری حاج قاسم سیلمانی باشد، دشمنان زمین‌گیر می شوند.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه وجه تشابه مالک اشتر و سردار سلیمانی اخلاص آنها بود، افزود: این شهید والامقام جزو اولیای خدا خاص خداوند بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی بنده خاص خدا بود و دائم بندگی می کرد، نه با دنیا بازی کرد و نه دنیا توانست با پست، مقام و مادیات وی را بازی دهد.

این محقق نهج البلاغه گفت: سردار سلیمانی درعصر غیبت ولی عصر(عج) مطیع ولی فقیه و دشمن شناس بود.

 حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: در طول تاریخ دشمن یک ابزار داشته که آنهم آمیختن حق و باطل به هم بوده است در حالیکه سردار سلیمانی با تیزبینی دشمن زمان خود را شناخت.

وی با بیان اینکه شجاعت از دیگر ویژگی های حاج قاسم سلیمانی است، ادامه داد: همین ویژگی در دل دشمنان اسلام طوفانی به پا کرد و این خصوصیتی است که امام زمان(عج) و فاطمه زهرا(س) خواهان آن هستند.

این محقق نهج البلاغه گفت: این شهید والامقام خیرخواه ولی امر مسلمین و ملت بود و همت بالایی داشت و قیمت انسان به همتی است که به آن تعلق گرفته و همت حاج قاسم سلیمانی رضایت خداوند و اخلاص وی بود.

حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: در حال حاضر ملت مقاومت را درک کرده اند که تنها راه نجات امت جهاد است.

وی اظهارداشت: جهاد و مقاومت لباس تقواست و لباس مقاوم جهاد سازش و مذاکره نیست، حاج قاسم سلیمانی توانست با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه جبهه مقاومت را تقویت کند که برای همین اقدام نیز محبوب شد.

به گزارش ایرنا، شام غریبان سردار سلیمانی به همت سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان برگزار شد و در ابتدای این برنامه دعای توسل با نیت هدیه به این شهید والامقام قرائت و سپس روضه و سینه زنی توسط مداحان انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.