فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری و نخستین ستاد سیاستگذاری کنگره ملی سه هزار شهید استان به برگزای کنگره شهدا در اکثر استان های کشور اشاره کرد و افزود: حیف است که چنین کنگره ای در زنجان که عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را دارد، برگزار نشود.

وی به لزوم بهره گیری از تجربه های سایر استان ها در برگزاری کنگره های شهدا اشاره کرد و ادامه داد: کنگره سه هزار شهید استان زنجان منحصر به یک روز نیست بلکه تلاش ما این است تا برنامه های مختلف و متنوعی را در سطح استان داشته باشیم تا این برنامه ها در نهایت منجر به کنگره شهدا بشود، از این رو برگزاری کنگره شهدا، کار وسیعی است.

حقیقی به ضرورت اقدام عملی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر کنگره سه هزار شهید استان تاکید کرد و اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان یک لحظه، توطئه و شیطنت علیه نظام و انقلاب را تعطیل نمی کنند، تکلیف همه ما این است تا برنامه هایی همچون کنگره شهدا را با شکوه تر و با معنادار تر برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه باید با اقتدار در برابر دشمن بایستیم و هزینه آن را هم بپردازیم، تصریح کرد: ما همه سرباز هستیم و باید برای اعتلای نظام و انقلاب مجاهدت کنیم.

استاندار زنجان گفت: برای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان باید هر آنچه از دستمان برمی آید با اعتقاد قلبی خودمان انجام دهیم.

حضور رزمندگان زنجانی در ۴۶ عملیات دفاع مقدس

فرماند سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید این استان، گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، یک جنگ جهانی در جغرافیایی کوچک بود و رهبری امام راحل و حضور عاشورایی مردم موجب شکست دشمن شد.

سردار جهانبخش کرمی به حضور نیروهای بسیج، سپاه، ارتش، یگان های نظامی و انتظامی استان زنجان در جبهه های جنوب و غرب کشور اشاره کرد و افزود: بسیجیان این استان از قشرهای مختلف در ۴۶ عملیات دفاع مقدس، عاشورایی جنگیدند و در ۱۹ عملیات از این عملیات ها، خط شکنی کردند.

وی بابیان اینکه استان زنجان سه هزار شهید، هفت هزار و ۶۲۵ جانباز و پنج هزار و ۵۸۶ آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: با وجود رشادت های به یادماندنی رزمندگان استان در جبهه ها، هنوز پس از ۳۰ سال موفق نشده ایم کنگره شهدای استان را برگزار کنیم.

سردار کرمی با بیان اینکه امروز جنگ فرهنگی دشمنان اسلام علیه باورهای دینی و روحیه انقلابی جوانان است، خاطرنشان کرد: باید با گردآوری آثار شهدا زمینه بهره گیری جوانان از این میراث گرانبها را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: شهدا، دیروز ما را نجات دادند و به طور حتم امروز هم ما را نجات خواهند داد.

هر جا مشکلی به وجود آمده دلیلش این است که راهمان را از مسیر شهدا کج کرده‌ایم

رییس مجمع نمایندگان استان زنجان و نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید عمل کردن به تفکرات، راه و مشی شهدا سرلوحه همه برنامه های ما باشد، گفت: امروز پس از ۴۰ سال حیات انقلاب اسلامی، اگر جاهایی وجود دارد که مردم دلخور و ناراحت می شوند، دلیلش این است که مسیر ما از مسیر شهدا کج شده است.

احمد بیگدلی با بیان اینکه مزارهای شهدا نماد شهادت و ایثار هستند، اظهار داشت: ساماندهی مزار شهدا اقدام ارزشمندی است و در شهرستان خدابنده بالای ۸۵ درصد مزارهای مطهر شهدا به همت بنیاد شهید ساماندهی شده است.

وی به برگزاری ۲ دوره یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان خدابنده در سال های ۹۶ و ۹۷ و حضور مقامات ملی اشاره کرد و گفت: به برکت برگزاری یادواره شهدا، حضور این مدیران ثمرات و امیدواری هایی برای توسعه شهرستان خدابنده در پی داشته است.

بیگدلی با بیان اینکه طی سه سال گذشته بالاترین میزان اعتبارت ملی و استانی برای شهرستان خدابنده جذب شده است، خاطرنشان کرد: این اقدامات در نتیجه همت و همدلی مسوؤلان استانی و شهرستانی محقق شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.