عبدالحسین علی‌اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی لازم نیز صورت گرفته و اخذ بارنامه وانت‌های برون‌شهری از فردا / پنجم دی/ به صورت ارشادی بوده و پلیس نسبت به آن تاکید خواهد کرد اما از اول بهمن، اجباری است.

وی خاطرنشان کرد: وانت‌ها باید به انجمن‌های صنفی و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و ثبت‌نام کنند.

علی‌اکبری تصریح کرد: در صورتی که این وانت‌ها بر اساس سیستم پیمایشی، حرکت نکنند سهمیه سوخت آن‌ها مانند وانت‌های درون شهری خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۸۳ دستگاه وانت در این سیستم ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: شمار وانت‌های برون‌شهری زنجان بیش از پنج هزار دستگاه است که در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰ درصد ثبت‌نام کرده‌اند و از بقیه نیز تقاضا داریم جهت جلوگیری از مشکل در روند دریافت سوخت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه اولین بحث بعد از افزایش نرخ و سهمیه‌بندی بنزین، نارضایتی در بخش حمل و نقل روستایی بود، گفت: مقرر شد مشخصات خودروهای سواری پلاک شخصی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، جمع‌آوری شود که بر این اساس، مشخصات ۲ هزار خودرو به ستاد ارسال شده که امیدواریم تصمیماتی در سطح ملی اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: ثبت‌نام مشخصات ۲ هزار خودرو در حالی است که مجموع ناوگان خودرو سواری پلاک عمومی سواری بین شهری ۵۰۰ دستگاه است که به‌یقین مشخصات خودروهای پلاک شخصی بررسی خواهد شد.

علی‌اکبری با بیان اینکه در نرخ کرایه سواری و اتوبوس‌های بین شهری، افزایش نرخ نداشته‌ایم، اظهار داشت: مراجعاتی از طرف رانندگان به‌خصوص حمل و نقل سواری می‌شود که حداقل تاثیر اختلاف قیمت پنج هزار ریالی بنزین در نرخ کرایه‌ها اعمال شود تا متضرر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه این خودروها ماهانه ۷۵۰ لیتر است که در مجموع سه میلیون و ۷۵۰ هزار ریال بیشتر از قبل، هزینه بنزین پرداخت می‌کنند.

علی‌اکبری افزود: این وسایط نقلیه به دلیل کوهستانی بودن مسیرهای استان از سوخت گاز طبیعی نیز نمی‌توانند استفاده کنند.

وی در خصوص اختلاف قیمت بلیت اتوبوس‌های مسیر برگشت از تهران به زنجان، گفت: نرخ این بلیتها در مسیر تهران به زنجان در اتوبوس‌های ۲۵ نفره، ۲۰ درصد (پنجاه هزار ریال) بالاتر از زنجان به تهران است.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف قیمت به دلیل این است که زنجان در گذشته در یک مرحله، افزایش قیمت نداشته و پس از آن همیشه یک مرحله (۲۰ درصد) از نرخ افزایش قیمت کشور، عقب است.

علی‌اکبری تصریح کرد: در واقع بلیت تهران به زنجان، گران نیست و زنجان تخفیف ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.