سونا صرفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز چهارشنبه /چهارم دی ماه/ به سبب پایداری نسبی هوا، میزان آلاینده‌های جوی به ویژه در مناطق صنعتی استان زنجان، محتمل است.

وی با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با نفوذ سامانه بارشی، شاهد بارش برف و باران در اغلب مناطق این استان خواهیم بود، اظهار داشت: امروز /یکم دی ماه/ آسمان زنجان، صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود و دوشنبه و سه‌شنبه صبح نیز صاف تا قسمتی ابری و بعدازظهر نیز در برخی نقاط با وزش باد نسبتا شدید مواجه خواهد شد.

صرفی خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی، شرایط جوی به نسبت پایداری در این منطقه حاکم خواهد بود و در واقع امروز شاهد آسمانی غالبا صاف و از روز دوشنبه نیز به تدریج سرعت وزش باد افزایش یافته و چهارشنبه در برخی نقاط استان به بیش از ۴۵ کیلومتر نیز خواهد رسید.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.