سونا صرفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نفوذ این سامانه بارشی، تا اواخر وقت امروز شاهد بارش برف و باران به صورت خفیف تا متوسط در اغلب مناطق این استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف بوده و با توجه به وزش باد نسبتا شدید، احتمال وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی، وجود دارد و میزان دما نیز با کاهش مواجه شده و تا صبح پنجشنبه /۲۸ آذر ماه/ هوای به نسبت سردی را شاهد خواهیم بود.

صرفی، لغزندگی سطح برخی معابر عمومی، کاهش دید افقی به دلیل مه آلودگی هوا و وقوع کولاک و اختلال در تردد را از اثرات وضعیت جوی حاکم بر استان بیان کرد و افزود: از شهروندان و هموطنان انتظار می‌رود از سفرهای غیر ضرور به ویژه مسیرهای کوهستانی و برف‌گیر این استان خودداری کنند.

وی تصریح کرد: آسمان زنجان برای چهارشنبه قسمتی ابری و مه‌آلود و در برخی مناطق با وزش باد و طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.