احد یاغموری مدیر کل هواشناسی استان زنجان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر نفوذ ناوه سطح میانی، جو مستقر برروی دریای مدیترانه و سامانه بارشی از روز جمعه به منطقه و تاثیر آن بر استان تا اواخر وقت روز شنبه است.
وی اظهار کرد: بر این اساس از بعداز ظهر جمعه بارش برف و باران به تدریج از مناطق غربی استان آغاز شده و تا اواخر وقت همین روز نیز اغلب مناطق یاد شده را شامل می شود و روز شنبه نیز بارش فراگیرتر بوده اما از میزان بارش ها نسبت به روز جمعه کاهش خواهد یافت.
یاغموری افزود: عمده فعالیت این سامانه در مناطق غربی استان به ویژه شهرهای ماهنشان و ایجرود خواهد بود و با همراهی ورش باد شدید بین 40 تا 70 کیلومتر بر ساعت، برف و کولاک در ارتفاعات و مناطق بادگیر استان دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: اواخر وقت شنبه با پایان یافتن فعالیت این سامانه دمای هوا با کاهش چهار تا 6 درجه ای همراه و موجب وقوع یخبندان در برخی مناطق این استان خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: بنابراین به سبب بارش برف و باران، افت دما، احتمال کولاک، برف و لغزندگی و یخبندان معابر، کاهش دید افقی، اختلال در تردد را شاهد خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت عمده این سامانه در روزهای بیان شده باید نسبت به پاکسازی و ایمن سازی به موقع معابر برای جلوگیری از اختلال در تردد اقدامات لازم انجام گیرد.
به گفته مدیرکل هواشناسی، کشاورزان با توجه به پیش بینی نفوذ سیستم بارشی به استان و وزش باد لازم است نسبت به کارهای محافظتی و تنظیم دمای انبارها، گلخانه ها و مرغداری ها و اتخاذ سایر تمهیدات لازم اقدام کنند.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.