علی محمودی شامگاه سه شنبه در نشست با  شهرداران استان افزود: ۵۶۹ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده و مصوب شهرداری‌های استان در سال‌جاری بوده که از مجموع درآمدها، ۲۹۲ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری شهرداری‌ها و ۲۷۶ میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است.

این مسؤول ادامه داد: درآمد ۶ ماهه نخست امسال شهرداری‌ها به میزان ۲۰۳ میلیارد تومان و در حدود ۳۵.۷ درصد درآمدهای شهرداری‌ها تحقق یافت که از این میزان نیز ۸۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از طریق منابع ارزش افزوده و اعتباراتی که از طریق دولت در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت، تامین شد.

وی با بیان اینکه تیرماه سال‌جاری نظام‌نامه ارزیابی شرح عملکرد شهرداری‌های استان در سال گذشته دریافت و به شهرداری ها ابلاغ  شده است، گفت: قبل از تشکیل تیم ارزیابی، شهرداران نسبت به خود ارزیابی بر اساس حدود ۱۵۳ شاخص اصلی و ۴۵۱ زیر شاخص مشمول این نظام‌نامه اقدام کردند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان ادامه داد: بر اساس شاخص ها، ماموریت ها و وظایف شهرداری ها در سه حوزه ساختاری، اجرایی و حمایتی بوده و ۱۷ حوزه مشمول ارزیابی می شدند و تیم ارزیابی استان با حضور و همکاری نمایندگان دفتر فنی استانداری، عمرانی، بازرسی، حراست و  فرمانداری ها تشکیل شده است.

وی یادآوری کرد: با انجام این کار نزدیک به یک‌هزار و ۳۵۵ نفر ساعت کار کارشناسی برای ارزیابی شهرداری ها رخ داد و با توجه به درجه بندی نظام نامه ارزیابی شهرداری ها در رده یک تا سه، ۹ شهر مورد ارزیابی قرار گرفت که شهرداری نیک‌پی با ۴۶.۹۲ امتیاز در بین شهرداری‌ها حائز رتبه نخست شد.

این مسؤول ادامه داد: در بین  شهرداری های بین رده چهار تا پنج نیز شهرداری سجاس ۴۹.۲ امتیار و در بین شهرداری های ۶ تا هفت نیز شهرداری قیدار با ۵۶.۸۴ امتیار رتبه  اول را کسب کردند.

به گفته وی، شهرداری ابهر نیز در رده هشت تا ۱۰ قرار داشت که بدون رقیب با امتیاز ۶۶.۶۹  و شهرداری زنجان نیز با درجه ۱۱ توانست امتیاز ۶۷.۲۷ را احراز کند که بر اساس رتبه بندی از بسیار عالی تا ضعیف، همه شهرداری‌ها در رتبه متوسط و خوب ارزیابی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.