رضا عسگری شامگاه دوشنبه در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان  با موضوع بررسی وضعیت قبولی دانش آموزان شهرستان زنجان در کنکور سراسری افزود: تشکیل کلاس های تخصصی در مدارس و استفاده از افراد توانمند جهت معرفی روش های یادگیری و مطالعه و ارائه طرح های اجرایی می تواند رتبه های دانش آموزان را در کنکور، جشنواره ها و المپیادها ارتقا بخشیده و به توانمندسازی معلمان نیز منجر شود.

وی اضافه کرد: نگاه آرمان گرایانه و مطالبه گری بیش از حد توان هیچ وقت به سرانجام نخواهد رسید و در این میان مهم‌ترین عامل افت در هر موضوعی بی تفاوتی افراد است.
عسگری تفاوت بین مدیر توانمند و ناتوان را در ایجاد هم افزایی در شرایط کمبود منابع عنوان کرد و افزود: در شرایط سخت باید نشان داده شود که توان کار داریم، لذا افراد بی تفاوت نیازمند تغییر نگرش جدی هستند.

 فرماندار شهرستان زنجان بازنگری طرح های گذشته و دلایل ناکامی طرح ها و خروجی های کارگروه های تخصصی گذشته را خواستار شد و  گفت: ضمن بررسی مسائل در کارگروه های تخصصی باید واقعیت ها در نظر گرفته شده و قوت ها شناسایی شوند و با بررسی دقیق علل واقعه، ضغف ها پوشش داده شوند.
این مسؤول ادامه داد: ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای گرفتن کرسی های دانشگاه به ویژه در این استان ضروری است و با هماهنگی روسای نواحی یک و ۲ و منطقه زنجانرود کارگروه تخصصی متشکل از نخبگان و صاحب نظران تعلیم و تربیت و حوزه کنکور تشکیل شود، تا علل افت رتبه های کنکور طی ۲ دهه بررسی و راهکارهای عملیاتی و اجرایی ارائه شود.
عسگری یادآور شد: ارائه گزارشی از طرح های آموزشی و پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزا از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه آتی شورای آموزش و پرورش شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.