فرامرز نیک‌سرشت  روز یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان افزود: تغییر قیمت در کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی  محسوس بوده که باید پیگیری و با جدیت به مساله افزایش ۲ برابری کرایه ها رسیدگی شود.

وی اضافه کرد :انحصار آفت است و باید شکسته شود و نظارت ها ادامه داشته باشد.

این مسؤول با بیان اینکه میزان اثرگذاری اصلاح قیمت بنزین بر کالا و خدمات بررسی شده و به اطلاع عموم برسدا دامه داد: انتظار می‌رفت تغییر قیمت این فراورده بر  عمده‌فروشی اثر بگذارد ولی به جز عمده‌فروشی در برخی بخش‌ها نیز تاثیر گذاشته است.

وی اظهار داشت: در عمده فروشی به جز قیمت کرایه، تغییر چندانی نداشتیم به عنوان نمونه لبنیات، لوازم خانگی، تنقلات و ... ثابت بوده و حتی قیمت برخی اقلام از قبیل مواد پروتئینی روند کاهشی نیز داشته است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه عمده نظارت بر روی خرده‌فروشی انجام گیرد، ادامه داد: نظارت ها باید به‌گونه‌ای انجام گیرد که سازوکار و نظم بازار مختل و در واقع بازار ملتهب نشود.

نیک‌سرشت افزود: این جدیت باید نشان داد شود که نظارت بر خرده فروشی ها وجود دارد و در این میان  افزایش حداقلی در برخی اقلام  معقول است که دلایل خود را دارد ، اما  به افزایش‌های حداکثری باید بیشتر توجه شود چرا که از حساسیت های بیشتری برخوردار است.

وی اضافه کرد: برخی افزایش قیمت‌ها منطقی بوده و به تناسب شرایط فصلی، مقررات، واردات، صادرات، زمان کشت محصول و ... رخ می دهد و بر این مبنا، دلایل آن نیز  باید از طرق مختلف به مردم اطلاع داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: افزایش قیمت برخی کالاها مقطعی بوده و در این میان دولت نسبت به تغییر قیمت بی‌تفاوت نیست و مقررات واردات و صادرات را در این ارتباط  اعلام می کند.

روزانه ۲۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام می گیرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، نیز ادامه داد: روزانه ۲۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام می‌گیرد که نسبت به روزهای گذشته از افزایش ۲.۵ برابری برخوردار بوده است.

ناصر فغفوری ادامه داد: ۱۰ درصد بازرسی‌های صورت گرفته در استان منتج به تشکیل پرونده می‌شود که این امر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی یادآوری کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در اقلام اساسی، شاهد افزایش قیمت متاثر از اصلاح قیمت بنزین نبودیم و صرفا افزایش قیمت برخی اقلام به لحاظ فصل تولید بوده است که سالانه شاهد بروز این امر در مقاطع مختلف سال بودیم.

این مسؤول یادآور شد: سامانه دریافت شکایات به صورت اینترنتی راه اندازی شده است و افراد می‌توانند با مشاهده قیمت اقلام و در صورت بروز تخلفات در واحدهای صنفی، شکایت خود را در سامانه آپ ثبت و نتایج بازرسی را مشاهده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.