حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه در دیدار صمیمی با جمعی از پیمانکاران استان زنجان، اظهار داشت: در اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها اشاره شده و پیمانکاران با تمام توان از مال و جان خود برای اجرای پروژه‌ها هزینه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مسؤولان برای رفع مشکلات پیمانکاران ابتدا باید باور کنند که ستم، خوب نیست و ستم در این جا به معنی جنگ نیست بلکه انعقاد یک قرارداد ناعادلانه، عدم شنیدن مشکلات و حرف‌های این صنف و پرداخت نشدن حق و حقوق پیمانکاران در موعد مقرر، مدّ نظر است.

رییس کل دادگستری استان زنجان در خصوص مشکلات پیمانکاران حاضر در این دیدار از جمله مشکل بیمه تامین اجتماعی، امور مالیاتی و عدم پرداخت مبلغ قراردادها در موعد معین، گفت: در شرایط کنونی نیازمند مساعدت‌های بیشتر به‌ویژه در محدوده قوانین و مقررات برای حل مشکلات موجود پیمانکاران هستیم لذا برخی مواقع نه تنها این مشکلات برطرف نمی‌شود بلکه با اِعمال جریمه‌های ناعادلانه، باری بر مشکلات این صنف نیز افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شنیدن مشکلات پیمانکاران در کمیسیون‌ها از جمله امور مالیاتی و تامین اجتماعی برای حل مشکلات، امری لازم و ضروری است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: به نمایندگان دادگستری در این کمیسیون‌ها تاکید می‌کنم که ابتدا به حرف‌های این قشر و صنف، گوش فرا داده و سپس تصمیم بگیرند.

وی افزود: برای کمک به ادامه کار این قشر سخت‌کوش و زخمت‌کش نیازمند همراهی و همکاری نهادهای حمایتی و مسؤولان هستیم و امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان در این دیدار صمیمی ضمن تشکر از تشکیل جلسه و حضور پیمانکاران، پای درد دل آن‌ها نشست.

در ابتدای جلسه نیز پیمانکاران حاضر در جلسه، مطالبی در خصوص مشکلات و موانع موجود در مسیر کاری این صنف بیان کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.