نیکنام حسینی‌پور روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشور، چهارمین نمایشگاه مطبوعات و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در زنجان، افزود: ۲ هزار و ۱۰ عنوان از کتاب‌ها، تالیفی و ۳۴۲ عنوان نیز ترجمه‌ای است.

وی اظهار داشت: در طرح‌های سرفصلی که توسط خانه کتاب برگزار می‌شود نیز در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیش از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کتاب توسط شهروندان زنجانی خریده شده و به دلیل اینکه خریدها انتخاب مخاطب است آمار ریز از رفتار شهروندان در مطالعه را نشان می‌دهد.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: ۹۰۰ میلیون ریال از این مبلغ به صورت یارانه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت تقویت کتابفروشی‌ها پرداخت شده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم مطالعه کتاب به یک عادت رفتاری و لذت‌بخش در بین هموطنان تبدیل شود.

مدیرعامل خانه کتاب ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولین دوره جایزه سال استانی کتاب زنجان ضمن قرائت بیانیه پایانی هیات داوران، گفت: در این دوره در مجموع ۴۶ عنوان کتاب، مورد ارزیابی قرار گرفته که پس از داوری در مرحله اول، هفت عنوان به مرحله دوم راه یافته و پس از ارزیابی دقیق هیات داوران در مرحله دوم، پنج عنوان کتاب برگزیده شده و هیچ اثری شایسته تقدیر شناخته نشده است.

وی اظهار داشت: از این پنج عنوان کتاب، سه عنوان تالیفی و ۲ عنوان ترجمه‌ای است.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: داوران این دوره ۲۰ نفر از اساتید دانشگاهی و حوزوی بودند که با دبیرخانه کتاب ایران همکاری کردند.

به گزارش ایرنا، دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشور، چهارمین نمایشگاه مطبوعات و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان زنجان از ۱۱ تا ۱۶ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود.

زمان بازدید از این نمایشگاه‌ها صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.