پریسا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: علاقه مندان به کتاب می توانند از امروز (شنبه 26 اسفند) با مراجعه به کتابفروشی های مشخص شده، کتاب های مورد نیاز خود را با 20 درصد تخفیف تهیه کنند.
وی با بیان اینکه طرح عیدانه کتاب در 9 کتاب فروشی شهر کرمانشاه و 2 کتاب فروشی در شهرهای گیلانغرب و هرسین اجرا می شود، افزود: این طرح در کتابفروشی های، بامداد، حسینی (معروف به گاج)، دانشمند، هاشمی (نیما)، خانه کتاب، کتاب شهر، احسان، پاتوق کتاب، شهر کتاب کرمانشاه، کلبه کتاب کودک و کتابسرای حافظ(انتشارات دیباچه) استان اجرا می شود.
او در ادامه گفت: از آنجا که طرح های ترویج و تشویق کتاب و کتابخوانی در سال های گذشته بسیار موفق و تاثیرگذار بوده است این طرح در نوروز 97 نیز همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه نیز برگزار می شود.
وی افزود: با رویکرد جدید معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه ویژه ای به کتابفروشی ها شده و بخشی از یارانه های معاونت فرهنگی به حمایت از این بخش در حوزه نشر اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: در همین راستا، طرح فراگیر ملی به نام های 'کتابفروشی به وسعت ایران' در آبان 94، 'عیدانه کتاب' در نوروز 95، 'تابستانه کتاب' در تیر و مرداد 95، 'پاییزه کتاب' در آبان و آذر 95، 'عیدانه کتاب در نوروز 96، تابستانه کتاب در مرداد و شهریور 96 و 'پاییز کتاب' در آذر 96 با موفقیت به اجرا درآمده که رضایت، افزایش فروش و رونق کتابفروشی های کشور و استان را به دنبال داشته است.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ادامه گفت: در همین راستا طرح عیدانه کتاب، بهره مندی کتابفروشی ها از یارانه حمایتی را فراهم می سازد که زمان ثبت نام طرح مذکور از سایت www.ketabnet.ir از روز چهارشنبه 16 اسفند آغاز شده و زمان اجرای آن در مراکز استان ها از 22 اسفند 96 تا 12 فروردین 97 برای استان تهران و از 25 اسفند 96 تا 12 فروردین 97 برای شهرستان ها می باشد.
محمدی، آمار کتابفروشی ها و نوشت افزار در استان کرمانشاه را بیش از 300 مورد اعلام کرد و گفت: سال گذشته طرح عیدانه کتاب در 10 کتابفروشی اجرا شد.
جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.