خدابخش مرادی نافچی روز شنبه در جلسه ستاد تمهید و تنفیذ پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: همچنین این موضوعات در دستور کار چهار کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان نیز قرار گرفته تا در کارگروه به آن پرداخته و ساز و کار اجرایی برای محورها اعلام کنند.

وی اظهار داشت: تا کنون ۱۲ دستگاه اجرایی، برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

راهبردهای توسعه استان با چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ تنظیم شده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز گفت: باید انسجام لازم در مجموعه داشته باشیم تا اهداف بیانیه گام دوم و برنامه‌های توسعه استان، مغفول نماند.

شهرام طهماسبی اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی و عملیاتی استان زنجان در گام دوم انقلاب این است که برنامه‌های توسعه‌گرا را پیش ببرد و برای این کار ابتدا باید اهداف استان در اسناد بالادستی بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، سند آمایش سرزمینی استان آماده شده و راهبردهای توسعه در بخش‌های مختلف توسعه نیز با دید محدودتری نسبت به طرح مشخص شده‌اند.

طهماسبی تصریح کرد: طرح، بلندمدت است اما برنامه‌ها تا افق ۱۴۰۴ مشخص و تنظیم شده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بخش‌های اقتصادی شامل برنامه توسعه استان، سند آمایش و افق توسعه با افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ تنظیم شده است.

وی افزود: پروژه‌های اولویت‌دار و مهم استان که بخشی از آن‌ها استانی و بخش دیگر ملی هستند نیز برای افق ۱۴۰۴ تنظیم شده‌اند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان که مهمترین آن‌ها در بخش کشاورزی و صنعت است برای سال ۱۴۰۰ طراحی شده تا به اتمام برسند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز گفت: اهداف و برنامه‌های عملیاتی این اداره کل بر اساس محورهای هفت‌گانه بیانیه گام دوم، احصا شده است.

امیر ارجمند اظهار داشت: تسریع در صدور مجوزهای گردشگری، یکی از برنامه‌ها است که ۲۲ طرح تاسیسات گردشگری تا شهریور سال ۹۹ با اولویت مناطق محروم و نیازمند در دست اقدام بوده و پنج محور گردشگری و ۱۶ اقامتگاه بومگردی نیز تا دهه فجر سال جاری به سرانجام می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: مرمت ۴۰ بنای تاریخی، در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفتن ۷۴ اثر تاریخی، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله غذای اکو- جاده ابریشم، آش ایرانی و جشنواره صنایع دستی، رونمایی از الواح هخامنشی و توسعه صنایع دستی استان نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان نیز گفت: تاکید رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب این است که اقداماتی که در ۴۰ سال اول انقلاب انجام شده و در بعضی جاها نیز ناپخته و ناکافی بوده در مدار و مسیر جدید قرار گیرد.

سیمحسن لطیفی اظهار داشت: این بیانیه، مردم و جوانان را به مطالبه‌گری دعوت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند ما انقلاب اسلامی کرده‌ایم اما حکومت اسلامی نداریم لذا هدف ایشان از صدور بیانیه، اجرای حکومت اسلامی است.

لطیفی تصریح کرد: رسانه ملی در این راستا اقدامات دستگاه‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کند ضمن اینکه بخش دیگر بیانیه نیز مطالبه‌گری رسانه بر اساس وظایف و ماموریت دستگاه‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.