محمد پژمان شامگاه سه شنبه در جلسه بازآفرینی شهری استان زنجان با بیان اسنکه آثار مثبت ناشی از امنیت را در کشور شاهد و آن را مرهون خدمات بسیجیان هستیم افزود: مردم زنجان برای همراهی با سیاست دولت از اطمینان به تدابیر و آینده نگری مسئولان نظام با حضور ارزشمند خود سرآغاز اتفاقات حمایت از نظام جمهوری اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه در حد اندازه و نیاز باز آفرینی در بافت فرسوده در زنجان جریان ندارد، اظهار داشت: این مناطق دارای نارسایی هایی هستند که ساکنان آن را ناراضی کرده است و ساختمان های غیرمقاوم این مناطق تهدیدی است که ضرورت دارد این مساله جدی گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر شرکت بازآفرینی شهری گفت: در عرصه اجتماعی در بافت فرسوده مشکل داریم، بنای دولت بر این بوده که بازآفرینی شهری جدی گرفته شده و با وجود تنگناها، اعتبار برای این مهم تخصیص داده شده است.

پژمان با بیان اینکه بازآفرینی شهری از جنس محلی است و پروژه های چند هزار میلیارد تومانی را بدون بودجه دولتی انجام داده ایم، تاکید کرد: وقتی که کمبود اعتباری وجود ندارد با همه ظرفیت های موجود در شهر زنجان توان مدیریتی و تخصصی باید راه حلی برای اجرا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بازآفرینی اصل است اگر مردم را به مشارکت بطلبیم و برای بازسازی محلات فرسوده درگیر کنیم و از طرفی نیز احساس رونق فعالیت اقتصادی را داشته باشند علاقه مند به ادامه کار خواهند بود.

پژمان با بیان اینکه برای اجرای پروژه بازآفرینی شهری اعتبار تامین شده است، افزود: مطالعه اقتصادی سرفصل آن است و میزان درآمد حاصل از آن منجر به ثروت مردم می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر شرکت بازآفرینی شهری گفت: اجرای بازآفرینی شهری در قالب هیات اجرایی به استانها واگذار شده و کل منابع شهر به این هیات داده می شود تا به عنوان تنخواه به پروژه هایی با زمان های کوتاه، مقیاس معقول و اولویت هایی که به نوسازی در بافت فرسوده کمک کند تزریق شود و آثار آن برای مردم ملموس باشد.

پژمان با تاکید بر اینکه رونق بخشی و توسعه شهرها نیازمند رویکردهای روشن است، اظهارداشت: مدیریت شهری در سایر قسمت های شهر نیز باید مباحث اقتصادی به عنوان چتر حمایتی در شهر ایفای نقش کند، رونق اقتصادی و اشتغال مردم در آن لحاظ و با صاحبان سرمایه و مردم مشورت انجام شود.

وی با بیان اینکه طی 10 روز آینده اعتبارات ابلاغ و جذب خواهد شد، یادآوری کرد: در نوسازی بافت های فرسوده دولت منابعی را جذب و در اختیار گذاشته است و 100 هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت به ساکنان در بافت های فرسوده می توانیم پرداخت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر شرکت بازآفرینی شهری گفت: بخشی از این تسهیلات در استان زنجان جذب شده که این پول 100 درصد موجود و امکان پرداخت فراهم است.

پژمان تاکید کرد: اگرچه در شهر زنجان  متقاضیان واجد شرایط می توانند تا سقف 400 میلیون ریال تسهیلات یارانه ای دریافت کنند اما تا یک میلیارد ریال می توانند تسهیلات عادی بگیرند.

وی افزود: در خصوص تامین قیر با مشکل مواجه بودیم که امسال این ماده مورد نیاز تامین شده و هفته آینده در اختیار قرار می گیرد تا در بافت های فرسوده، کوچه و خیابان های بدون آسفالت نداشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.