داود کارگرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید مزایا و امتیازات استفاده از کالای داخلی برای مصرف کننده و تولید کننده مطرح و فرهنگ درست حمایت از محصول ایرانی در کشور نهادینه شود.
وی یادآورشد: بی‌شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آنها است و در این ارتباط تولیدکنندگان باید خواسته‌ها و نیازهای مصرف کنندگان را برآورده کرده و محصول با کیفیت قابل قبول عرضه کنند.
کارگرزاده، افزود: استقبال از کالای باکیفیت از سوی مردم و توجه عموم به نشان استاندارد، موجب تشویق تولیدکنندگان در راستای تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد خواهد شد.

وی اضافه کرد: بی‌شک بهترین معیار برای تشخیص کالاهای باکیفیت از محصولاتی که کیفیت مطلوبی ندارند، نشان استاندارد (مرغوبیت کالا) است، چرا که معیارهای مورد تاکید استاندارد ایران، همتراز با معیارهای جهانی است.
کارگرزاده افزود: خرید کالای ایرانی، علاوه بر رونق تولید منجر به رونق اقتصاد داخلی و ایجاد اشتغال، بالا رفتن انگیزه تولیدکنندگان داخلی و ایجاد رقابت با محصولات خارجی می‌شود.

به گفته وی، برخورداری کالاهای ایرانی از نشان استاندارد، زمینه برای ورود این محصولات به بازارهای جهانی را بیش از گذشته فراهم می‌کند.

این مسؤول ادامه داد: استاندارد، به معنای اطمینان است و مردم باید به نشان استاندارد اطمینان کنند و با توجه به اقتصاد خود بدانند که چه نوع کالایی را با چه نوع کیفیتی خریداری می کنند.

داود کارگرزاده افزود: چنانچه واحد تولیدی در هر زمینه ای تخلف کند باید به مردم معرفی شود و متخلفان باید بدانند که در تخلفات اعمال جریمه کافی نیست و اعلان عمومی ضرورت دارد تا از آن جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.