اکبر صمدی روز چهارشنبه در جریان بازدید میدانی تعدادی از مدیران کل استانی از محل احداث نخستین  کارخانه فرآوری مس استان اردبیل در مشگین‌شهر افزود: از سه پهنه معدنی مهم استان پهنه معدنی سبلان در این شهرستان واقع شده و در سال‌های اخیر مطالعات اکتشافی در زون‌های معدنی دوست‌بیگلو و نیاز نتایج رضایت‌بخشی داشته است.

وی اظهارداشت: بزودی عملیات احداث کارخانه‌های کنسانتره و کاتد مس با اعتبار اولیه هزار میلیارد ریال در این شهرستان آغاز می‌شود و علاوه بر استخراج و فرآوری مس سالانه حدود ۲ هزار کیلوگرم طلای خالص ۲۴ عیار نیز از این معادن استخراج خواهد شد.

صمدی بیان‌کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی معادن استان شرکت ممرادکو زیرمجموعه شرکت میتکو وابسته به شرکت صنایع مس ایران بزودی عملیات احداث کارخانه کنسانتره مس با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن و کارخانه کاتد مس با ظرفیت ۸۰۰ تن در سال را آغاز می‌کند.

او با اشاره به ظرفیت ۱۳میلیون تنی مس در منطقه دوست‌بیگلو گفت: عملیات احداث نخستین شهرک صنعتی معدن نیز در این منطقه آغاز می‌شود.

وی افزود: محصولات این کارخانه‌ها قابلیت صادرات داشته و در فاز نخست برای بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان منطقه ایجاد اشتغال خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.