به گزارش ایرنا، احمدعلی اسدپور روز شنبه در جلسه بررسی نحوه واگذاری صید ماهی از مخزن سد خداآفرین با اشاره به ظرفیت آبی شهرستان و ارزیابی مطللوب جهت آبزی پروری، افزود: وجود رودخانه ارس و مخزن سد خداآفرین مکان مناسبی برای پرورش انواع آبزیان و ایجاد اشتغال از طریق صید ماهی در شهرستان است که با سرمایه گذاری در این بخش می توان گام های موثری در راستای تحقق تولید واشتغال وبهبود وضعیت معیشت مرزنشینان برداشت.
وی با بیان اینکه برای امسال 260 تن حق برداشت ماهی از مخزن سد خداآفرین تعیین شده است، گفت: برای فعالیت صیادان، روزهای مجاز سه روز در هفته و تا 15اسفند ماه که زمان تخم ریزی ماهی ها شروع می شود، تعیین شده است.
اسدپور با تاکید بر توجه به ارتقای سطح نظارت در محدوده این سد، خواستار نصب تجهیزات و سیستم ارتباط تصویری به منظور کنترل و حفظ امنیت این سد و جلوگیری از سواستفاده سود جویان شد.
سد خداآفرین بر روی رودخانه ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان در فاصله 196 کیلومتری پایین دست سد ارس و در محدوده شهرستان خداآفرین بین پل خداآفرین و روستای ساریجالو قرار دارد.
این سد از نوع خاکی هسته رسی است که حجم مخزن آن یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب بوده و مساحت حوزه آبریز آن افزون بر 30 هزار هکتار است.
شهرستان خداآفرین با 34هزار نفر جمعیت دارای سه بخش، هفت دهستان، یک شهر و 204 روستاست.
این شهرستان با وسعت یکهزار و 525 کیلومتر مربع در فاصله 240 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با جمهوری آذربایجان، از جنوب با کلیبر، از شرق با پارس آباد استان اردبیل و از غرب با جلفا همسایه است.
7468/3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.