مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: یک واحد تولیدکننده لوله پلیمری جاعل علامت استاندارد به مرجع قضایی معرفی شد.

 

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: لوله و اتصالات پلیمری از قبیل لوله‌های پلیمری مخصوص آب‌رسانی، لوله‌های پلیمری با کاربرد آبیاری و اتصالات، مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

 

این مسئول ادامه داد: یک واحد تولیدکننده متخلف، در زمینه تولید لوله و اتصالات پلیمری که با جعل علامت استاندارد در استان زنجان، نسبت به تولید و توزیع محصولات فاقد کیفیت در سطح بازار عرضه اقدام می‌کرد، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

 

وی با بیان اینکه الزام درج کد 10 رقمی در ذیل علامت استاندارد، کمک شایانی به شناسایی واحدهای متخلف کرده است، افزود: متخلفان با سوءاستفاده از حسن اعتماد مردم استان، بازار خوبی برای خود رقم زده‌اند که در این راستا به شهروندان توصیه می‌کنیم برای اطمینان از اصالت محصول، کد 10 رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1517، به اداره‌کل استاندارد استان اطلاع دهند تا با متخلفان، برابر با قوانین و مقرارت سازمان ملی استاندارد ایران برخورد شود.

 

کارگرزاده تصریح کرد: استقبال از کالای باکیفیت از سوی مردم و توجه عموم به این نشان، باعث تشویق تولیدکنندگاه جهت تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد خواهد شد که بی‌شک بهترین معیار برای تشخیص کالاهای باکیفیت از محصولاتی که کیفیت مطلوبی ندارند، نشان مرغوبیت کالا (استاندارد) است؛ چرا که معیارهای مورد تاکید استاندارد ایران، هم‌تراز با معیارهای جهانی است.

 

مدیرکل استاندارد استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه خرید کالای ایرانی علاوه بر رونق اقتصاد داخلی و ایجاد اشتغال، باعث بالا رفتن انگیزه تولیدکنندگان داخلی و ایجاد رقابت با محصولات خارجی می‌شود، یادآور شد: رسانه‌های نقش تعیین کننده‌ای در ترویج استفاده مردم از کالاهای داخلی استاندارد دارند که امیدواریم با تحقق این امر، شاهد تحقق شعار امسال باشیم.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: بی‌شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آن است و تا زمانی  که مردم از کالای ایرانی استقبال نکنند، عملا نمی‌توان شاهد حمایت از کالای ایرانی بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.