مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: برای حضور در بازارهای جهانی باید معیارهای دقیق استاندارد رعایت شود.

 

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: استاندارد معیار کیفیت کالا و خدمات است و استانداردسازی یک ابزار گزینشی است که باعث ایجاد تفاوت در محصولات می‌شود و به عبارتی می‌توان گفت که استاندارد‌سازی، تعیین‌کننده قواعد بازی است که امکان از میدان خارج کردن رقبای ناکارآرمد را فراهم می‌کند .

 

این مسئول ادامه داد: برای حضور در بازارهای جهانی باید معیارهای دقیق استاندارد رعایت شود و برای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، باید کیفیت محصولات تولیدی را ارتقا بخشیم. بنابراین تولیدکنندگان باید توجه جدی و دقت‌های لازم و کافی را در رعایت استانداردها داشته باشند .

 

وی افزود: مصرف‌کنندگان با توجه به درج علامت استاندارد بر روی محصولات و کالاهای مورد مصرف خود به آن اطمینان می‌کنند که در این راستا تولیدکنندگان نیز باید متعهد شوند که با درج این نشان بر روی محصولات خود اعتماد مردم را خدشه‌دار نکنند .

 

کارگرزاده تصریح کرد: استقبال از کالای باکیفیت از سوی مردم و توجه عموم به این نشان، باعث تشویق تولیدکنندگاه جهت تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد خواهد شد که بی‌شک بهترین معیار برای تشخیص کالاهای باکیفیت از محصولاتی که کیفیت مطلوبی ندارند، نشان مرغوبیت کالا (استاندارد) است؛ چرا که معیارهای مورد تاکید استاندارد ایران، هم‌تراز با معیارهای جهانی است .

 

مدیرکل استاندارد استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه خرید کالای ایرانی علاوه بر رونق اقتصاد داخلی و ایجاد اشتغال، باعث بالا رفتن انگیزه تولیدکنندگان داخلی و ایجاد رقابت با محصولات خارجی می‌شود، یادآور شد: رسانه‌های نقش تعیین کننده‌ای در ترویج استفاده مردم از کالاهای داخلی استاندارد دارند که امیدواریم با تحقق این امر، شاهد تحقق شعار امسال باشیم .

 

این مسئول خاطرنشان کرد: این مسئول ادامه داد: بی‌شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آن است و تا زمانی  که مردم از کالای ایرانی استقبال نکنند، عملا نمی‌توان شاهد حمایت از کالای ایرانی بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.