پریسا فتحعلی‌بیگلو روز سه‌شنبه در دوره آموزشی سامانه جامع انتخابات با بیان اینکه ۹۰ درصد فرآیند انتخابات پیش رو در استان زنجان به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود، افزود: الکترونیکی بودن انتخابات در کنار مزایای متعدد و زیادی که دارد، از جهت جدید بودن چنین تجربه ای، معایبی هم متوجه آن است.

وی به تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات در شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که در انتخابات گذشته به ویژه در شهر زنجان ایجاد شد، به دلیل مسائل زیر ساخت های الکترونیکی نبود بلکه باید روی آموزش و آگاهی شهروندان بیشتر کار می شد.   

فتحعلی‌بیگلو اظهار داشت: در شهرستان هایی که تا کنون تجربه انتخابات الکترونیکی در آنها وجود نداشته است، دست اندرکاران انتخابات باید به خیلی از سوالات شهرندان از قبیل نحوه کار دستگاه اخذ رای، مخفی بودن و محافظت از رأی ها جواب بدهند.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده قرار است تجهیزات مربوط به انتخابات الکترونیکی در مصلی ها مستقر گردد تا شهروندان با نحوه کار با آن ها آشنا شوند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان زنجان  روش تمام‌الکترونیکی را نقطه عطفی در برگزاری انتخابات با استفاده از فناوری‌های نوین خواند و گفت: افزایش دقت، سهولت در انجام رای‌گیری، اعلام نتیجه در کمترین زمان و افزایش شفافیت از جمله مزایای برگزاری انتخابات به این روش است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.