سمانه شاددل روز پنجشنبه در نهمین جلسه کمیته فناوری اطلاعات و سومین جلسه کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان زنجان، اظهار داشت: رفع مسائل ارتباطی در برخی از روستاهای استان، یکی از پیش‌نیازهای لازم و ضروری برای برگزاری الکترونیکی انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام مسائل فنی و راهکارهای قابل اجرا با حضور کارشناسان دستگاه‌های ذیربط، مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات با یافتن بهترین راهکار، برطرف شود.

شاددل با اشاره به ماده ۱۱ قانون برگزاری انتخابات، تصریح کرد: طبق این ماده، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات و نهادهای قانونی، موسسات دولتی و وابسته به دولت، شهرداری‌ها و موسسات عمومی موظف‌اند نیروها و سایر امکانات خود را حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران تا خاتمه برگزاری انتخابات در اختیار آنان قرار دهند.

وی افزود: باید از ظرفیت‌ها و توان ادارات و سایر دستگاه‌های دولتی در راستای افزایش مشارکت مردم و برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان زنجان گفت: الکترونیکی نمودن شرح وظایف، دستورالعمل‌ها و چک‌لیست‌های مورد نیاز نمایندگان فرماندار و سایر عوامل شعب اخذ رای در قالب نرم‌افزارهای همراه، کمک زیادی به تسریع امور کرده و افزایش دقت در اجرای فرآیندها را در پی دارد.

شاددل افزود: مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مهم داشته باشد.

روش تمام‌الکترونیکی، نقطه عطفی در برگزاری انتخابات است

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان زنجان نیز روش تمام‌الکترونیکی را نقطه عطفی در برگزاری انتخابات با استفاده از فناوری‌های نوین خواند و گفت: افزایش دقت، سهولت در انجام رای‌گیری، اعلام نتیجه در کمترین زمان و افزایش شفافیت از جمله مزایای برگزاری انتخابات به این روش است.

پریسا فتحعلی‌بیگلو ابراز کرد: امیدواریم به همین واسطه، شاهد مشارکت بیش از پیش تمام اقشار جامعه در انتخابات پیش رو باشیم.

وی اظهار داشت: به منظور احصای آخرین وضعیت پوشش تلفن همراه در روستاهای استان، گروهی متشکل از نمایندگان مدیریت فناوری اطلاعات استانداری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مخابرات و فرمانداری شهرستان مربوطه به روستاهای دارای مشکل آنتن‌دهی مراجعه و گزارش مبسوط آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نهادهای ذیربط منعکس شده و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌شود.

فتحعلی‌بیگلو با اشاره به اقدامات انجام شده مدیریت فناوری اطلاعات برای اتصال فرمانداری‌ها به شبکه فیبر نوری، خاطرنشان کرد: پروژه اتصال به فیبر نوری برای به حداقل رساندن مسائل ارتباطی مانند کُندی و قطعی شبکه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته، اعتبار مورد نیاز این پروژه تخصیص یافته و در موعد مقرر به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون تمام فرمانداری‌های استان به شبکه فیبر نوری، متصل هستند.

فتحعلی‌بیگلو در ادامه، گزارشی از اقدامات و بررسی‌ها برای نیازسنجی تجهیزات و ملزومات حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری انتخابات به روش تمام‌الکترونیکی پرداخت.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.