امیر ناظمی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اطلاعات و فناوری اطلاعات مراغه افزود: با وجود ادعای برخی رسانه ها مبنی بر قیمت بالای تعرفه های اینترنت، هزینه های اینترنتی در مقایسه با سبد های هزینه و قدرت خرید خانوارها و شرکت ها، پایین است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های بودجه ای، ساخت دیتاسنترها و هزینه های نگهداری بالای این مراکز و مصرف بالای برق آنها، امری مقرون به صرفه نیست.

ناظمی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در کشور گفت: هم اکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و تلفن همراه از رویکردهای توسعه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به نقش استارت آپ ها در توسعه فناوری اطلاعات و اشتغال زایی در کشور گفت: هم اکنون حدود ۲۵۰ اپلیکیشن ایرانی در کافه بازار فعال بوده که بیشتر آنها توسط بیش از یک هزار و ۵۰۰ تیم استارت آپی طراحی و تولید شده است.

ناظمی اضافه کرد: اجرای طرح نوآفرین با ثبت نام از استارت آپ ها در سامانه ویژه در کشور از جمله اقداماتی است که برای ساماندهی شرکت های دانش بنیان و استارت آپی از سوی وزارت ارتباطات اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مراغه از ظرفیت های بالایی در زمینه کارآفرینی های نوین و استارت آپی برخوردار است گفت:  ایجاد پهنه هوشمند در این شهر و نیز طرح شهر هوشمند در ماه های آینده با مصوبه این وزارت اجرایی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.