به گزارش ایرنا، سیدسجاد موسوی روز یکشنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: شرکت هزاره سوم زاگرس در تلاش برای رایزنی و فراهم سازی بسترهای مناسب به منظور ورود به بازار آتی و تولید محتوا در کشور عراق با همکاری پارک علم و فناوری استان است‌.

وی افزود: هم اکنون اینترنت و برنامه های شبکه ای عراق از طرف کشور بحرین تامین می شود در حالی که برنامه نویسان مستعد استان ایلام و حتی کشور می توانند با تولید برنامه هایی چون اپلیکیشن، انیمیشن، طراحی سایت، اینفوگرافی، مونشن گرافی و ... بازار بکر عراق را زودتر از کشورهای دیگر به دست بگیرند.

موسوی یادآور شد: ایجاد اشتغال اجتماعی، اجرای ایده های خلاق و کسب درآمد در این حوزه ها از مهمترین اهداف شرکت هزاره سوم زاگرس است که شرکت برای رسیدن به اهداف خود در این راستا به همکاری صاحبان فکر و ایده و نیز اعتماد دستگاه های اجرایی نیاز دارد.

وی از انعقاد قرارداد اپراتور تلفن همراه ایرانسل با این شرکت برای اجرای ایده های نو و خلاق در کشور خبر داد و گفت: اپراتور ایرانسل در طرح بزرگ اگریگتوری (تجمیع برنامه های محتوا محور) در کل کشور با پنج استان تهران،‌مازندران، فارس، خوزستان و ایلام قرارداد همکاری با هدف طراحی و اجرای برنامه های خلاقانه برای مشترکان خود قرارداد همکاری منعقد کرده است.

وی توضیح داد: در قالب این همکاری شرکت هزاره سوم زاگرس اقدام به ایجاد برنامه های محتوایی می کند و ایرانسل نیز بازار هدف این برنامه ها را برای شرکت طراح فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت هزاره سوم زاگرس اضافه کرد: این شرکت با توجه به موضوع اربعین و نقش ایلام در این مقوله اقدام به طراحی اپلیکیشن مسیر رستگاری کرده است که در این برنامه آیتم هایی چون اربعین، برنامه های دینی، معرفی استان گنجانده شده است.

وی، نبود اساتید مجرب و برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید و کارشناسان مجرب حوزه آی تی، عدم استفاده و اعتماد مدیران دستگاه های اجرایی از ظرفیت طراحان داخل استان در طراحی محتوا و برنامه های بر بستر وب و آی تی و سفارش کار به خارج از استان را از جمله کاستی ها و نواقص در زمینه آی تی و فناوری های نوین بیان کرد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف شرکت برای نیمه نخست امسال ایجاد اشتغال برای حداقل ۶۰ نفر بود که به دلایل مختلف از جمله کم انگیزگی طراحان، برنامه نویسان و ایده پردازان برای تولید کار به علت شرایط بازار و رسیدن به درآمدزایی در بلندمدت، عدم پایبندی برخی نهادها و ادارات به تعهدات فی مابین برای طراحی و اجرای برنامه های از پیش تعیین شده از جمله موارد عدم تحقق چشم انداز شرکت در نیمه نخست سال بود.

۷۱۷۲/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.